Vad använder ni för innehållsblockerare?

Jo, det är bättre! Jag antar dock att det är sällsynt. Mesta reklamen idag går genom Google och deras ad profiler dom skapat om alla. Google Analytics ligger på 95% av alla sidor skulle jag tro. Använd oss, annars hittar ingen er typ.

Sajter idag trycker in kod frivilligt för att spåra sina användare. Sedan har vi problemet med cookies, fingerprinting och annat som används för spårning. En riktig mess är det i alla fall. Tyvärr finns det inget annat val än att skydda sig på bästa sätt idag.

samma modell, men fick bara 14 som resultat

Dags att ge upp Chrome.

1 gillning

Undrar hur det kommer gå för Chrome framöver med allt som händer med Google.

Och sen ryker Firefox och då sitter vi där alla med Edge & Safari?

Haha, då kommer jag sitta på en gammal Firefox! Säkerhetshål hit och dit tar jag hellre!

Edit:

Har det kommit fram någon ny info om allt det? Låter ju helt galet om Google inte skulle få hålla på med webbläsare på flera år.

Jag har dock inte så mycket med Google och Chrome att göra, men det blir många andra webbläsare som blir drabbade också. Till exempel Firefox. Ryker 80% av pengarna som dom får av Google så får dom nog dra åt svångremmen en hel del.

Nope, inte Edge iaf.

Vi får hoppas på nya lösningar.

Varför skulle Firefox ryka?

Jag tror @RolexJocke menar det som händer med Google. Någon domstol i USA som tycker Google har monopol på sökmotorsmarknaden. Firefox får 80% av sina pengarna av Google för att ha Google sök som förval.

Går allt igenom så kommer Google inte få betala för det. Google får inte ha något med webbläsare att göra på 5 år också. Om jag minns rätt så får vi veta det i april eller vad de var.

1 gillning

Det kan ju bli så p g a att inkomsterna kommer inte att räcka till om Google inte får sponsra.

1 gillning

@RolexJocke vi får se vad som händer! Men du vet att det är dig jag skyller på om Firefox går under. Ta nu fram stora plånboken och ge några millar till Mozilla! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jag får ta den för laget. :joy:

2 gillningar