Vad använder ni för innehållsblockerare?

jag också

Fast ser nu att jag har Wipr Extra "Ask" på varje sida i Safari i Mac OS... i iOS kunde jag bara slå på eller stänga av det.

Blir nu DuckDuckGo Privacy Dashboard och Protection överflödig tro...

Har godkänt den för alla sidor i Safari-inställningarna.

Tittade först under Websites, sen såg jag Extensions, där är det "lika" som i iOS :+1:

Fast om man bara vill slippa reklam så behöver man väl inte slå på Extra, eller vad är det man vinner på det?

It provides blocking on websites where the Content Blocker API is not enough, such as YouTube.

Där vill man slippa reklamen.

Detta handlar även om extra:

For example, it can now remove page elements based on their text content, their style, or their children. Setting cookies and local storage items? Yes. Changing the page’s style? Sure. Preventing the app from running obfuscated code, or using timers? Why not. My favorite new ability is removing scripts embedded in pages before the browser even gets to parse them, like they were never there!

Har / får ibland problem med att scrolla när Wipr2 Extra inte är aktiv... hmm

Det är antagligen för att du måste godkänna cookies. Hade det problemet på SvD. Stängde av innehållsblockerare tillfälligt, godkände cookies, slog på innehållsblockerare.

Wipr2 är det bästa sen skivat bröd, tack för tipset @Zop

Ok, tänkte att den skulle ta kål på alla cookies också men ibland får man lägga lite handpåläggning

Just det där handhavandet har jag fått göra i flera år nu, det funkar men är någorlunda störigt.

Ja, på vissa sajter. Många butiker fungerar inte med innehållsblockerare heller.

Såg att denna sida inte underhålls längre:

Inte för att jag brukar testa adblocks så ofta men händer. Kommer gå över på denna istället:

https://superadblocktest.com/

Ger mig 100% utan att ens ha något tillägg i webbläsaren. Använder bara DNS-block + regler i brandvägg! Allt från routern.

Får ni 100% på testet också?

98 % med Wipr 2.

Verkar tillåta:

ads.pinterest.com
ads.youtube.com
ads.tiktok.com

Men den blockerar reklam på Youtube så jag vet inte riktigt hur det går ihop.

99% DuckDuck
96% Brave+ublock
96% Safari
67% Firefox+privacy badger+ublock
26% Tor
4% Mullvad

Tror det är något fel på detdär testet och uBlock Origin.

uBlock Origin på:

uBlock Origin av:

Kör du från någon lista?
Om du gör det, vill du dela med dig?

Jag kör adguard, men kommer inte i närheten med deras standardlista.

Det är något tokfel på den där testen, kasta den långt bort.

Två olika webbläsare, båda med uBlock Origin. Det den visar som inte blockat är blockat av AdGuard och syns i loggarna att det är blockat.