Vad använder ni för innehållsblockerare?

Jag använder DuckDuckGo's webbläsare på mobilen. Även Firefox Focus. Jag tittar dock sällan på YouTube och laddar oftast ned det jag vill titta på med yt-dlp, (terminal-based). Som för övrigt fungerar på SVTPlay + massa andra sajter.

Jag har inget YouTube-konto, eller Google-konto. Har aldrig haft. Samma med Apple, MS, Facebook och så vidare. Jag har aldrig behövt konton där. Jag har dock ett Amazon-konto för att köpa lite prylar, även Prime på det.

1 gillning

Ingen som kunde dela med sig av sitt resultat här? :blush:

Min mobil är en billig sak med Qualcomm Snapdragon 680 i (Samsung Galaxy A05s). Så den får nog dåligt på det.

Ja, stora problem. Dom jäklarna orsakar större midjemått :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

iPhone 15 Pro med AdGuard som tillägg i Safari.

1 gillning

Safari på MacBook Pro M1

Missade att det skulle vara på telefonen. Får göra det igen. Sen skulle jag svarat @zinned och inte mr Travolta

1 gillning

Wipr2

Wipr2 och Consent-o-matic

Safari på iPhone 14 med wipr 2

1 gillning

iPhone 16 PRO Max.

1 gillning

15 PRO Max

1 gillning

16 PM i Safari utan några speciella adblockers.

1 gillning

Inte för att jag fattar vad det handlar om. Firefox utan blockerare iPhone 15 PRO.

1 gillning

Det känns inte som om någon blockerare bidrar till en snabbare webbläsare…

iPhone 16 Pro Max med Wipr 2 :

Den blir snabbare på sajter med mycket annonser. Inget som det där testet visar.

1 gillning

Min iPhone 13 mini trillar ur på samma sätt som när man zoomar här i Bubblan. Du kan få se resultat från iPad Pro M4 11 istället. Safari med Wipr2.

Det kan till och med bli slöare med adblock på just det testet.

Precis som @Zop säger så är det mera på sidor med reklam på som blir snabbare. Slipper ladda in onödiga grejer och så vidare.

2 gillningar

Annonserna är mest störiga att titta på, trackers kan slöa ner värre än annonserna. Då blir det snabbare på sidor med många av trackers med adblock påslagen.

2 gillningar

Ärligen så tar jag gärna en långsam sida än en sida med annonser.

Dubbla Pihole och jag kör Brave browser. Tar bort i nästan allt.

Jag fattar att sidor behöver tjäna pengar. Men gör det inte med dåliga reklamer. Gör det med riktade inlägg/annonser som passar det vi är intresserad av, så som Feber och Bubblan börjar bli bättre på. Tvinga inte på mig skit.

Så länge det kommer annonser som jag inte är intresserad av så är det adblock på.

2 gillningar

Tyvärr är det värsta med riktad reklam att du måste ha en någon form av ad profil då. Dom som lägger upp annonser måste känna dig och kunna spåra dig på nätet.

Google m.m. gör så redan idag. Det bästa i mitt tycke är om man kikar på till exempel hörlurar, så kommer det reklam med hörlurar på den sidan o.s.v.

Själv så biter inte reklam på mig, jag blir bara irriterad på all reklam och avskyr den mera. Det spelar ingen roll om jag vill ha prylen ifråga. Jag har aldrig klickat på reklam, och kommer aldrig göra det :wink:

1 gillning

Förlåt, var otydlig. Riktad reklam menar jag som t.ex i den här tråden, visa upp RPi om vi skriver om adblockers.

Eller om som bubbla cgör ibland, skriv om t.ex. TV och tekniken bakom och ge olika exempel på bra inom olika budgetar.

Lärande och tydliga exempel.

När man får reklam om någonting man inte ens är intresserad av så går det ju bort direkt.

Bästa vore om man slapp all reklam och att de som driver sidan ändå fick 1 miljon eller 2 om dagen för att dom är grymma :grin:

3 gillningar