Vad använder ni för innehållsblockerare?

Quad9 eller bara 1.1.1.1.

Oavsett så är Pihole/Adguard den bästa lösningen tillsammans med Quad9/1.1.1.1 om man inte köra dubbla instanser av Pihole/Adguard som jag gör.

Lägg till en VPN via. t.ex wireguard så är du hemma på alla enheter också.

Förmodligen överkurs för de allra flesta. Men efter att ha provat i flera år, så kan jag säga att det fungera otroligt bra.

Smidigt i routern :+1: Försöker hitta hur i Asus.

Guiden för mac os, verkar inte finnas profiler längre i mac os 15.

Har lagt in några i url filter, men verkar ändå läsas in av testsidan. :thinking:

(Test Ad Block - Toolz)

Har du Apples reläservice (private relay) påslagen?

En bra DNS-blocker ligger på 97% på det testet:

Static Ad, Dynamic Ad, pagead.js måste man ha add-ons i webläsaren för. ads.js är något han/hon skapat för att testa egna filter.

@Henric Jag vet inte hur Asus fungerar, men har för mig att man kan välja AdGuard DNS som har adblock på Asusroutrar.

Med Wipr 2.

Fint! Jag vet inte vad Wipr 2 är. Antar att det är en app man har i mobilen/datorn? Jag kan få 100% med uBO.

Det är en app/tillägg till Safari i iOS, iPadOS och macOS.

Då förstår jag att du kan få 100% på testet. Med bara DNS-block är det högsta man kan få 97%. Dom 4 först jag skrev över om måste man ha någon form av add-ons/extension för.

Det är en nackdel med DNS-block tyvärr. Till exempel så är YouTube svårt att blockera reklam på med DNS. Sådär krävs andra lösningar. Annars tycker jag DNS-block är bra. Alla webbläsare, appar m.m. går igenom det. Ett bra första försvar, sedan kan man lägga på ett lager till i form av ett add-ons/extension om man vill.

Japp

Duckduckgos Egan webbläsare har en ”duck-viewer” som tar bort all youtubereklam.

Hade först tänkte att det var smidigt/bra att lägga blockeringen i routern, men när man kör mobildata är det ju bättre att blockeringen ligger på enhetsnivå hela tiden. 69 var inte dyrt :hugs:

Kör 1Blocker på telefonen, inget annat.

Behöver man ställa in en massa saker med Wipr 2 efter nerladdning?

Kör den också en VPN-profil för att fungera?

Nej det finns inga inställningar :+1:

Nyinstallerat med Wipr 2 :

Vad får ni på denna då i era telefoner?

https://browserbench.org/Speedometer3.0

Fixar den cookie automagiskt med?

Ibland.

Har du problem med cookies, de brukar jag få bort för all framtid. Kan inte minnas att de kommit tillbaks någon gång. :joy::joy: