Vad använder ni för innehållsblockerare?

Har du fattat skillnaderna på dessa?

Det är ingen skillnad.

2 gillningar

Varför skulle man då välja 185kr/år eller 129 istället för 59? :face_with_monocle:

1 gillning

De har höjt priset i appen några gånger och de som inte känner till tricket med inställningarna betalar väl priset som står i appen.

1 gillning

Tack, det blev ett köp :slight_smile:

1 gillning

Nu har Wipr 2 släppts. Ett köp för iOS, iPadOS och macOS. Helt överlägsen av de jag har testat.

Blockerar 100 % i detta test.

3 gillningar

Kan också rekommendera Wipr, har kört den i många år. Gjorde ett förköp av Wipr2 direkt när den annonserades ut.

2 gillningar

Samma här! Kompletterat med Hush :blush:

Hush har inte fungerat för mig sedan iOS 18. Safari läser inte in den även om den är aktiverad. Så jag kör Consent-O-Matic istället.

1 gillning

Bättre än brandväggen i 1Blocker?

Gav upp 1Blocker för att den inte var särskilt effektiv i Safari längre.

Stämmer att den kanske funkat sådär sen 18, ska testa den där! Tack för tipset :+1:

DuckDuckGo tillägg till Safari och Firefox, och även deras egna browser.

Tar den alla rutor om cookies, då blir det ett givet köp.

Nej, det gör den inte.

Okej, såg ut så här därav min fråga.

image

Den verkar plocka många av dem men inte alla. Går jag in på Aftonbladet dyker den upp men inte på The Guardian.

Gissar att det finns många olika sätt att visa dialogrutan med EU-kakor.

1 gillning

Safaris egna ”Hide Distracting Items” hoppas jag blir bättre till nästa version.

Det döljs, men oftast kommer annan annons upp på samma ruta/plats.

Vore ju grymt om funktionen var för alla sidor direkt. t.ex. döljer själva källan till den.

Jag använder min brandvägg/router för att blockera ads och annat smått och gott! Jag har en UniFi Express som sköter det mesta. Halvslö router, men gör sitt jobb!

Inställningar i min brandvägg/router:

Screenshot from 2024-11-20 01-28-29

Jag blockerar även Apple, Google, MS, sociala nätverk och DoH/DoT med hjälp av brandvägg och regler. Allt utom Mullvad's DNS over HTTPS som inte är blockerad i brandvägg.

Jag använder all.dns.mullvad.net som skyddar mot Ads, Trackers, Malware, Adult, Gambling och Social media. Att jag blockerar DoH och DoT är för att inte webbläsare och operativsystem ska kunna ansluta mot internet om man slår på DoH/DoT på dom. Jag vill inte ge en väg runt brandvägg och mina regler nämligen.

Jag tycker ett hemmanätverk ska skyddas redan från start i brandvägg/router, eller iform av en egen DNS-server så som Pi-hole, AdGuard Home eller liknande lösningar.

5 gillningar

Använder Quad9 som DNS. Något enklare för en vanlig dödlig att ställa in.

1 gillning