Det ör en intressant fråga. Ska lyssna för det är sanslöst.
Haha, jag är ju rätt vänstervriden innerst inne men kan samtidigt vara urless på en del vänsterpolitik som jag upplever som alldeles för ängslig eller naiv.
Har generellt lättare att umgås och komma överens med sansade personer – oavsett var de i grunden står politiskt – än människor som på ena eller andra sidan kör skygglappar, förenklar eller ser saker väldigt svart eller vitt.
Givetvis kan man som enskild person inte skylla sin egen dumhet på att man är agloritmstyrd i sin bubbla, men på samhällsnivå tror jag helt klart att det är en bidragande orsak till polarisering.
I många sammanhang kan folk blanda ihop insats med effekt. Tyvärr väldigt vanligt i politiken. Men kom att tänka på det i detta sammanhag nu. Jag håller med om det du skriver vad gäller det egna ansvaret. Men när det inte tas blir effekterna förödande.
Vi måst funder på vilka åtgärder som ger effekt, annat kan vi stå här och ropa om eget ansvar och inget händer. Sedan är det problematiskt med vilka åtgärder man ska sätta in då tekniken är svår att styra och vi riskerar att vänja oss vid censur och kontroll som i sin tur kommer leda till totalitära samhällen.
Unimaginable political power, låter ju minst sagt oroväckande. Räcker det inte att han är världens rikaste man?
Verkar som opinionen för Donald Trump har gått upp sista tiden. Kamala Harris har varit mycket i media. Men inte riktigt distanserat sig från Joe Biden:
Media vet att det ger mer klick om de lyfter fram Trump. Spelar ingen roll hur de lyfter fram honom, bara man gör det. Det är korrekt att han gått framåt i vissa undersökningar och enligt vissa så leder han inför presidentvalet. Lägger man dessutom på att opinionsundersökningarna brukar underskatta honom inför presidentval så leder han stort.
Andra undersökningar visar att Harris leder och lägger man till att demokraterna underskattades inför mellanårsvalet(det senaste stora valet) leder Harris stort.
Är inte bettingbolagen de som sitter på den mest trovärdiga ”prognosen” ?
SKulle inte bli förvånad om det är så. Det sägs ju ibland att det är så, men jag har aldrig kollat hur de står sig när man har resultatet klart.
Osäker. Jag har också hört det men för sådana här events vete sjutton…
Ser ut att vara ovisst ända till målsnöret:
Trump leder i alla swing states.... Det ser tyvärr ut som att han kommer vinna valet. Stackars Ukraina.....och världen
Skulle kanske inte lita supermycket på en Turkisk publikations förmåga att förutspå det amerikanska presidentvalet, men Harris verkar inte oväntat tappat lite momentum. Ska bli spännande att se vad senaste veckans mediaframträdanden på t.ex. Fox ger för resultat.
Men i princip ser det väl ut som det gjort hela tiden, Harris måste vinna "the blue wall", Pennsylvania, Michigan, Wisconsin. Och sen knipa någon mer stat av dom som är kvar, kanske mest sannolikt Nevada eller Arizona. Nagelbitare? Absolut.