Tråden om AirPods Max

Det måste bli skräckfilmstema. Tomt kontor, ensam i lokalerna, mörkt och ett omätbart monster i hörnet inne i kopieringsrummet. Kvaliteten på dokumentförstöraren bäst i antal minuter att klistra ihop allt till ursprungliga siffror. Långs vinner… Det kommer krypa i skinnet på alla… Garanterat…:sweat_smile:

@xms67 sitter ju bara i Teams möten, dvs han jobbar inte ändå 🥸🤣

Det här skall bli spännande att följa.

(Titta nu på filmen innan ni kommenterar)

1 gillning

Ajdå, mindre bra materialval.

Titta @xms67, lika bra att du ger bort dina till mig innan öronen möglar. :wink:

Vänta ska bara hämta en handduk och torka öron, lurar och golv…:sunglasses:. Sedan är det ju fantastiskt att Apples miljöarbete nu nått nivån att man kan framställa vatten ut luft. Helt utan annan energi än att lyssna på Teknikveckan…:+1:

I sak är det alltid spännande att följa sådant här. Är det ett problem? Hur stort är det? Hur kommer Apple hantera det?

3 gillningar

6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams-tråden

Är det någon som jämfört max mot pro, hur stor skillnad det är i ljudkvalité, ANC med mera?

Heeeelt olika divisioner.

Så här ligger olika hörlurar jag testat på senare tid i linje med varandra

AirPods Pro —> Huawei FreeBuds Pro → Huawei FreeBuds Studio → Sony Wh-1000XM3 → AirPods Max

Det går inte att jämföra ANC på over ear med in-ear - det förstnämnda är betydligt tystare.

2 gillningar

Såg ett avsnitt av en serie med dem ikväll. Först blev jag helt förvirrad. Trodde det var något fel. Ljudet kom ju från iPaden. Det var ju tydligt att ljudet kom från källan och inte hörlurarna. Jag var tvungen att flera gånger ta av en kåpa och kolla så ljudet verkligen kom från lurarna.

Är det ”rumsligt ljud” som ger den effekten? Eller ”adaptiv EQ”? Det var väldigt speciellt hur som helst.

1 gillning

Det är rumsligt ljud som gör det. Hade samma känsla när jag testade det med AirPods pro. Trodde det var nåt fel och att ljudet kom via iPaden och inte lurarna.

1 gillning

Klart speciell effekt. Men det var lite speciellt nar man satt och lyfte ena kåpan för att kolla att ljudet verkligen kom från hörlurarna…:grin:

1 gillning

Leksaker var ordet

1 gillning

download

1 gillning

De jobbar hela tiden…:heart_eyes::grin:. Fast så kan vi ju inte ha det, de måste ju få vila lite ibland. Det löser Apple snart…:+1:

@xms67 Har du också problem att de är dåliga på att lägga sig i vila självt och ofta har lågt på batteri när du skall använda dem? Så är det hos mig, funderar på att ta bort 0,5 eller till och med en 1:a i betyg på grund av det.

1 gillning

Inte hänt mig. Kollade noga igår kväll och nu på morgonen, samma batterinivå. Och aldrig träffat på dem med lågt batteri. Man får väl kolla om man lämnar en Appleprodukt nära om det “lurar” nedkopplingen.

Förstår!