Tråden om AirPods Max

Från sajten:
image

Det bidde inga AirPods Studio, det bidde AirPods Max.

Lurarna är de som gått under namnet AirPods Studio under en längre tid. De ska vara Apples premium-over-ear-hörlurar och med dem får vi vad de kallar Adaptive EQoch aktiv brusreducering samt deras spatial audio – som ger känslan av att vi lyssnar i ett rum och inte i lurar.

Designen är snygg och avskalad som så många gånger förr med Apple. Det sitter en kontroll på ena hörluren som är samma digitala krona som sitter på Apple Watch som kan styra volym, byta låt, samtal och aktivera Siri samtidigt som vi får en dedikerad knapp för brusreduceringen där vi enklat väljer om vi vill släppa genom ljud eller inte.

Det sitter 40 millimeters element designat speciellt för Apple i som ska ge ljud med djup bas, precist mellanregister och krispigt högfrekvensljud. De har ett H1-chip i varje kåpa och ger 5.1, 7.1 och Dolby Atmos-ljud. Batteriet ska kunna leverera 20 timmats kvalitetsljud

AirPods Max kommer I färgerna silver, rymdgrå. himmelsblå, rosa och grön. Släpps för försäljning den 15 december till en prislapp på 6 695 kronor.

Källa: Apple Pressmeddelande.

@Stefan_Sandstrom, du var min tomte iår va? :heart_eyes::sunglasses:

Jag använder väldigt sällan over-ear hörlurar.
Men köpsuget blev ju inte mindre för det.:grimacing:

Roligt att dom kommer i olika färger och snygg design.

1 gillning

Sinnessjukt pris. :crazy_face:

Hmm :thinking:

1 gillning

En lite fin handväska?

Använder inte den typen av hörlurar – och skulle jag göra det är prislappen i överkant.

Fin ligger ju som bekant i betraktarens öga :innocent:

Känns mer som apples spinoff på den gamla hederliga ”bögslungan” :smile:

Usch va dyrt , för dyrt för mig tyvär hade vart nå :sleeping:

Macworld släpet en artikel igår om att en ny AppleTV skulle komma:

Som baserades på en tweet:

Nu blev det bara så att LeaksApplePro hade en källa som man misstänkte läckte företagshemligheter, så man ”läckte” info till denne om AppleTV släpp. Detta hamnade på twitter och nu är källan sparkad.

Själv hade jag hellre sett en ny AppleTV dock…

1 gillning

Återigen går många i fällan när det kommer till priset.
Precis vad Apple vill. :wink:

Ingen har använt och lyssnat på dessa hörlurar så att bedöma om dom är prissatta för dyrt eller inte är för tidigt att säga.

Så låt oss vänta lite och se. :thinking:

1 gillning

Lightning!?!? Hur är det möjligt!? Att presentera en ny produkt med en gammal standard?

1 gillning

Ah va trist… :confused:

De har nog verkligen det lilla extra! Man vill ju ha ett par, men till det priset blir det nog tyvärr omöjligt att motivera, men var ett pris över 5000 som jag räknade med…

Den var oväntad framförallt då de uppgraderade BeatsX, Beats Flex, fick USB-C

Lite för dyr för min smak…

Frågan är ju om man kan byta batteri (på något sätt) i dessa. Lite surt annars.

Ingen QI-laddning som det ryktades om?

Hmm, intressant. Gillar verkligen over-earlurar. Återstår om de är värda priset och om mina öron klarar anc som de har. Airpods pro är de enda anc-lurar som jag inte får panikont i öronen av.

Så länge som iPhone kör med lightning så ser nog de flesta att lurarna också använder det som ett plus.