Tips på filmer och serier

Sant. Det har skiftat från karaktärerna till storyn. Men mer av karaktärerna skulle höja nivån ytterligare.

1 gillning

Lite balans i tråden. Kollar också Slow Horses men jag ger den 3/5. Gillar att varje säsong är bara 6 avsnitt men går väl inte igång lika mycket på Lamb som många andra. Tänker er själv att ha en sådan människa omkring sig som luktar kiss och bara förolämpar en.
Även många av karaktärerna i Slough House tycker jag är ganska ointressanta.
Och ledmotivet! Sitter alltid beredd med fjärrkontrollen för att skippa introt. Outhärdlig jävla låt.:tired_face:
Men visst har serien sin charm.

Nej tack, men det är inte unikt för just Jackson Lamb och Slow Horses. Finns gott om sådana karaktärer som vi gärna följer :slight_smile:

Inte jag i alla fall.:sweat_smile:

Sett två avsnitt nu och jag hatar alla karaktärer, ska det vara så? Otroligt slö med. Kan älska långsamma filmer och serier men inget riktigt fångar mitt intresse. Ska se hela säsongen innan jag bestämmer mig om jag ser vidare eller inte.

2 gillningar

Ja, typ. :joy:

1 gillning

Intressant poäng som jag aldrig tänkt på. Jag hatar inte karaktärerna men alla utom Standish är ju osympatiska på ett eller annat sätt, elaka, dryga, högfärdiga. Normalt vill jag hellre ha goda karaktärer men det funkar för mig.

Sett Napoleon(såg första halvan för ett par veckor sedan och sista halvan nu). Mycket bra även om de, såklart, vi lever ju 2024, fokuserar för mycket på hans privatliv. Svårt att sammanfatta en sådan persons liv i en film, men det stimulerar till läsande. Klar rekommendation.

Jag har alltid facineratts av hans liv på Elba. Det visas det inget alls kring utöver att han kom och åkte därifrån. Tiden på Elba säger enligt mig en hel del om honom.
Från Wiki: Den 3 maj landsteg han i huvudstaden i sitt lilla rike, åt vars regering han genast började ägna hela sin verksamhetslust. Han skapade en förvaltning, en liten här om 1 600 man och ett hov, förbättrade tullväsendet, anlade gator och byggde vägar, ökade saltproduktionen och lät plantera vinstockar och mullbärsträd.[24]

Jag tycker det säger något om en seriös och handlingskraftig person.

2 gillningar

Helt klart intressant. Jag har inte sett den ännu men blev mycket fascinerad av P3 Historia om Napoleon. Får väl se filmen snart efter din rekommendation :blush:

2 gillningar

Har nog inte lyssnat på det avsnittet. Får sätta upp den på listan..:+1:

1 gillning

Är nog flera om jag inte minns fel :blush:

1 gillning

Brassic säsong 6 är nu släppt.
Fantastisk serie.

Såg att säsong två av The old man påbörjats i USA. Hoppas den dyker upp på Disney+ snart. Gillade första säsongen.

Den måste jag se.
Måste nog även lyssna på @pao s podcast faktiskt. Är intresserad av historia men är dåligt uppsjungen på just Napoleon.

1 gillning

Napoleon är intressant då det kombinerar som många aspekter i en och samma person. Man får intressant kunskap om Frankrike och tiden efter franska revolutionen, man kan även nörda ner i militärhistoria och man kan reflektera över hur en man kunde åstadkomma allt det han gjorde under sitt leverne. Klart värt lite tid att fördjupa sig i.

2 gillningar

Finns det någon film om Axel Von Fersen. Har levde ju samtida med Napoleon och hade ju kopplingar med Frankrike och kungahuset. Även om det inte var på Napoleons nivå så hade han ju många järn i elden :blush:

Den här finns på SVT Play.

3 gillningar

Just kollat på the Beekeeper på Amazon. Ganska hjärndöd men ändå okej så som vissa actionfilmer kan vara.

3 gillningar

Det bästa med den är att sådana som lurar gamla på pengar får stryk :blush:

1 gillning

Rejält också. Ett tecken i tiden att denna film kommer nu..?

1 gillning