Tips på filmer och serier

Vet inte om den går streama för tillfället men en bra krigsrulle är Valkyrie:

Tom Cruise väldigt bra i den. Tom Wilkinson också som nyligen gick ur tiden med i den också. Skådis som ofta var i biroller men lyfte filmer.

1 gillning

:smiley:

1 gillning

Såg Knives Out på TV6 igår:

Var väl en rätt hypad film när den kom. Tycker den har lite svårt att bestämma sig för om den ska vara ett mystery drama av Agata Christie typ eller en komedi.
Blir lite varken eller. Men ger den ändå 3 av 5 stjärnor.

Jag såg en helt odräglig film igår på Netflix, Uncharted. Helt obegripligt att den kan ha fått 6.3 på IMDb. Den lägger också upp för en två med scener efter att eftertexten börjat rulla. Ibland sägs det att finansiering av film är svårt, sedan ser man en sådan här film och tänker att det finns på tok för mycket pengar i filmvärlden...

1 gillning

Den är baserad på ett tv-spel. Är möjligtvis bättre för de som spelat tv-spelet.

...om man är under 11 kanske...

2 gillningar

Oväntat bra skräckis. Finns på några betaltjänster som SF Anytime, Via Play och Amazon Play.

Just sett avsnitt 1 av Sanningen på Netflix. Verkar lovande. Kan vara en bra story, mycket bra skådisar, med den lysande Adeel Akhtar som kriminalare, och bra karaktärer. Dessutom bra foto.

Spelat spelen och de är fantastiska, både story och spelmekanik osv. Filmen var ren och skär dynga :joy:

2 gillningar

För första gången bingade jag en serie igår. Så hela Sanningen på Netflix. Jag tycker definitivt den höll hela vägen in i mål. Självklart finns en del luckor i logik och berättelse samt teknik(det finns en biljaktsscen där motorljuden är världa att lyssna på även om man inte ska se serien..:sweat_smile:). I några fall är luckorna lite större vilket gör att man inte kan sätta 9 eller 10 på IMDb. Men en 8:a fick den av mig.

Jag har börjat kolla på The Crown några år efter alla andra. Väldigt långsam serie, dock intressant då man lär sig en hel del om det brittiska kungahuset som man inte hade en aning om. Samt bra skådespelare rakt igenom.

1 gillning

Såg klart Rebel Moon nu på lunchen, hade ställt in förväntningarna på en ganska kass Star Wars-kopia men fick istället en snygg underhållande Warhammer 40K-doftande rätt nice sci fi-film.
Ser fram mot del 2.

1 gillning

Verkar vara väldigt skiftande omdömen om den filmen. @Esse tyckte ju att det var en rätt bra bakisfilm t.ex. Andra har varit extrem negativa.

De har vä inte den goda smaken att gilla lättsam bakisfilm helt enkelt.

Kul att du gillade den. Jag gillar verkligen. Zack Snyders filmer men den här var något av det sämsta jag sett. Bra att smaken är delad så han får chansen att göra fler, bättre, filmer. :grin:

1 gillning

True crime-dokumentär om några unga killar i usa som startar en scam inom kryptovärlden, rekommenderas. Finns att se på Netflix.

1 gillning

Såg den för ett par dagar sedan, faktiskt riktigt intressant!

Kan jag nu, efter efter lite mat och dryck, slå mig ned i soffan och se den tror du?

Njea, det beror på hur hårt festande du definierar "efter lite mat och dryck" – sedan är det ju egentligen dagen efter som gäller och dagsformen bör då vara ungefär så här:

1 gillning

Denna ska ses brukar gilla Harlan Coben's saker. Skulle sett den i helgen som gick men 1:a avsnittet hade inte laddats ner i iPaden.

1 gillning