Tips på filmer och serier

Kollade på Strul på Netflix. Ibland undrar man varför man ska göra om en bra film. Inget att slösa sin tid på är min åsikt, se då hellre om originalet.

Jag tyckte den var rolig :sweat_smile:

Det tyckte jag originalet var, denna var mer rörig, stressad och förutsägbar.

Jag tror att jag har en karriär som editor… Nu är det ett ”o” för mycket, istället för ett ”a” :wink:

Jag tackar för all hjälp jag kan få..:sweat_smile:

1 gillning

Såg precis klart Lessons in Chemistry. Den var en aning annorlunda miniserie med ett väldigt skumt slut. Men var ändå sevärd.

1 gillning

Jag och dottern såg den igår, helt klart underhållande :slight_smile:

1 gillning

Fantastisk bra miniserie som har det mesta. Riktigt bra skådespel av Brie Larsen och produktionen likaså.
Men ”aningen annorlunda” vet jag inte vad du menar och slutet var väl heller inte skumt…:man_shrugging:

Kan starkt rekommendera The Ministry of Ungentlemanly Warfare på Amazon.

En klassisk äventyrsaction med verklighetsbakgrund. Kan det vara den verkliga förlagan till James Bond vi ser här?

Klart bättre än 6,8.

1 gillning

Någon som sett The Rookie på Netflix? Fick tips av en pålitlig person men ser nu S1 A1 och det känns som en lättviktare.

Precis kollat klart på S1 av Reacher på
Prime. Den var bra :muscle:

1 gillning

Tänkte börja kolla på den tunna blå linjen S2. S1 var bra.

Tänkte även kolla på Penguin på Max. Men hela säsongen finns inte att titta på ännu. Ooogillar att vänta. Första två avsnitten har fått 8.8 på IMDB. :star_struck:

1 gillning

Sett allt, lite tramsig men perfekt att slå på när man vill slå av hjärnan lite. Karaktärerna växer på en sedan så den är helt klart värd att se tycker jag men inget mästerverk.

Såg båda säsongerna tillsammans med en kompis som var på besök. Trodde det skulle vara rätt sunkigt men gillade Reacher. Enkel action, men med lagom mycket humor.

1 gillning

Sätter den på listan. Tar upp en serie jag tror är bra men som jag bara såg första avsnittet på i vintras. The Recruit på Netflix.

1 gillning

Har sett alla säsongerna. Bara så där pruttmysig. Som @Marcus_Attefors skriver. Något att ha för att koppla av en liten stund

Kommer 2:an handla om Kombilotteriet och Socialdemokraterna?

2 gillningar

S2 av tunna blåa linjen var bra :slight_smile:

1 gillning

För den hockeyintresserade så kan jag verkligen rekommendera Faceoff: Inside The NHL på Amazon Prime. Precis sett första avsnittet och det känns välproducerat.

3 gillningar

Tipsade om den tidigare idag i NHL-tråden. Har också bara sett första avsnittet än så länge men riktigt bra sportdokumentär tyckte jag.