Tips på filmer och serier

Ny säsong av My brilliant friend på Max. :smiling_face_with_three_hearts:

Såg Aces high, flygfilm om första världskriget (YouTube):

Flygscenerna är delvis ihopklippta från en del andra filmer. 1976 fanns inte cgi effekter som idag. Men ger den ändå 4 av 5 stjärnor. Många bra skådespelare.

Började se om en höjdare. Hade glömt hur bra den är:

4 gillningar

Tunna Blå Linjen läggs ner:

Fastnade aldrig för den, gillar inte greppet med en skakig kamera så det ska se mer livligt ut eller dokumentärt.

Det var väl på Spaning i New York som började med det. Tillför inget och blir bara distraherade.

Fantastisk serie!

1 gillning

25 år sen Freaks & Geeks hade premiär. Kanske dags för en re-watch.

Blitz på Viaplay:

Hade inga förväntningar på den men ger den 4 av 5 stjärnor.
Hårdkokt film men mer en realistisk brittisk stuk på den.

Såg Wolfs i fredags när den släpptes. Helt okej men ingen film som kommer leva kvar i minnet. Känns som både George Clooney och Brad Pitt passerat sina bäst före datum.
Men vill man ha lite action och gubbhumor så se den. :+1:t3:
Kul att Zlatco Buric medverkar!

2 gillningar

Kollar två avsnitt av Slow Horses S4. Skulle se ett avsnitt men den är så sjukt bra att det blev två. Får slita mig från TV:n för att inte kolla ett till.

3 gillningar

Längtar till hela säsongen är släppt så man kan teckan en månad och se. Svårt att hålla sig... :wink:

1 gillning

Det här att släppa ett avsnitt i veckan borde förbjudas

2 gillningar

Passa på denna veckan, så blir det en gratismåndad.
2024 Stockholm Store Opening Offer (services.apple)

1 gillning

När börjar den bli bra? Började titta på den, men kom väl kanske 3-4 avsnitt innan jag gav upp för att det knappt hände något.

Är det säsong 1 du kollar på? Det lite märkliga är att storyn är lite svag i S1. Man får njuta av karaktärerna och skådespeleriet. Storyn kommer dock smygande. S2-3 har starkare story och S4 startar starkt.

2 gillningar

Yes, S1E4 kom jag till innan jag gav upp.

Ingen här som kollar på My brilliant friend?

Jag gillar också Slow Horses starkt. Men egentligen är det ju kontinuerligt två stories, dels caset som ska lösas under säsongen men parallellt löper ju storyn om människorna som hamnat i Slough House. Första säsongen fokuserar ju ganska mycket på det och nu i fjärde så har vi ju fått ganska lite av det. Efter fem avsnitt har vi knappt fått någon information om nykomlingarna.

Jag hade lätt kunnat kolla på en version som bara fokuserade på dom långsamma hästarna och hur Lamb hanterar dom...

2 gillningar

Ger den en chans får vi se om den fastnar eller inte.

Och jag vet att de förbannade ljusen är snea, mina ungar har någon fetisch att varje dag pilla på skiten.

2 gillningar

Jag som trodde du hade rutnätet aktiverat. :joy: :joy:

Man får ge den några avsnitt sen är man hooked tycker jag. :slight_smile:

1 gillning