Kanske inte passar alla men jag roas av den.
Finns på sky
Peppar ny säsong av Only Murders in the building idag!
Fast det är väl bara ett avsnitt som släpps iofs.
Nice, snart finns det inte många kvar i det huset
Tur att det är så stort hus.
Paret som åkte på semester till Midsomer kom aldrig tillbaka.
Den är bra. Även Florida man är bra..
Med tanke på att Alain Delon gick bort nyligen så vill jag rekommendera en film med honom: Den röda cirkeln:
Vet inte om den går streama nånstans? Men en bra klassisk film.
Oftast är ju tipsen i den här tråden nya grejer men tänkte passa på att tipsa om Happyish. En fantastisk mörk komediserie som tyvärr bara blev en säsong av. Var egentligen tänkt att Philip Seymour Hoffman skulle spela huvudrollen och det finns till och med ett icke-sänt pilotavsnitt att rota fram på internet för den som vill nörda ner sig.
Jag har fastnat på the Expanse igen. Lika bra som första gången.
Om du inte har gjort så kan jag verkligen rekommendera att läsa böckerna inkl. novellerna.
Har alla (tror jag) alla böcker och tror att jag har alla noveller också.
Finns skäl till varför jag namngett min Mac rill Razorback
Coolt :).
Enkel men funktionell "special forces-film med vissa ambitioner. På Amazon.
Denna var lite intressant om man gå igång på att se polisens arbete i Sverige.
Även Gränsbevakarna är igång med en ny säsong.
Det är nått med den här serien som gör att jag fastnar vid den. Kikade tillåmed efter dom när jag kom hem från semestern.
Mer en varning än ett tips. Började kolla på Walker. Har sällan sett så dåligt skådespeleri som huvudrollsinnehavaren presterar.
Kan bara skriva under på din sammanfattning. Trailern kändes lovande, men jag gav upp serien efter 10 minuter eller så. Kändes rätt uppenbart vilka stereotyper den spelade på och skulle fortsätta med
Dopesick på SVt Play:
Ger den 3 av 5 stjärnor. Michael Keaton väldigt bra som läkare.
Berättelsen hoppas fram och tillbaka i tid, skulle föredra om det var kronologisk. Åtta avsnitt nog så mycket, känns som om de hade kunnat gå ner till sex och fått med allt ändå.
Av de orsakerna får den inte full pott.
Wrath of Man går på SVT Play:
Wrath of Man | SVT Play
Hyfsad film ger den 3 av 5 stjärnor. Inte Guy Ritchies bästa men ok.
Lite slarviga saker som drog ned betyget.
1: Jason Statham blir skjuten i slutet med flera skott och borde ha dött, eller hamnat lång tid på sjukhus. Men dyker upp nån dag senare oskadd för att hämnas i stort sett.
2: Skurkarna i filmen rånar en hel depå/lagerlokal på kontakter. Från 10-15 transportlastbilar fulla med säckar efter Black Friday då det blir extra mycket sedlar. Eftersom minskar mängden och alla säckar går in i en vanlig personbil efter de har lurat polisen.
Visst det är bara en film men nån logik ska ändå finnas.
I och med öppningen av Apple Store i Mall of Scandinavia har Apple en kampanj för TV+.
En gratis månad för nya och återvändande kunder.
Gäller fram till 5 oktober.
https://redeem.services.apple/stockholm-1m-store-2024