Tack för tipset. Gillar normalt sett inte kostymdrama (tror jag), men Downton Abbey har både jag och frugan fastnat för.
Åh ni kommer älska den! Kan vara lite långsam till början men så bra. Blir dessutom inte sämre i andra säsongen, tvärtom.
Kan knappt vänta på säsong 3.
Tackar också för tipset. Jag är verkligen ingen kostymdramafantast, men Downton Abbey var så otroligt bra.
Personligen tycker jag nog Gilded age är bättre än Downton, men det är min åsikt och ni kanske inte alls tycker så haha.
Har sett båda och anglofilen i mig föredrar ”Downton Abbey” men jag tycker att båda serierna är sevärda.
Någon som sett Dark Matter än? Jag behöver en ny liten serie och såg trailern och kan inte bestämma mig för om den kommer vara fascinerande eller helt förvirrande.
Förvirrande är ett bra ord.
Fascinerande? Ja, den är inte glasklar i alla fall
Det beror på vad du gillar. Jag är kvar men inte helt övertygad ännu...
Sett alla delar hittills, rätt mörk men sevärd.
Då kanske jag ska ge den en chans iallafall.
Två andra serier som står på listan är:
Yes. Sett alla avsnitt som finns ute hittills.
Helt okej men hade nog förväntat mig mer.
Sugar är också sevärd med en tvist i avsnitt 6 som man inte såg komma.
Denna har jag stora förhoppningar på. Släpps på Netflix imorgon och trailern ser mycket lovande ut..
Såg två avsnitt Sugar igår. Snygg och bra.
(Gillar att Colin Farrell inte riktigt lyckas skaka av sig sin irländska, amerikansk accent med irländska intonation.)
Bbc Doctor Who 2024
Sett klart Sugar nu. Supersnygg och bra crime noir, men en minst sagt märklig twist som jag inte förstår varför man gör. Känns inte som den tillförde någonting.
Helt fantastisk. Finns på Netflix. Ses med original ljudspåret på japanska men det är nog självklart.
Precis sett klart Tokyo vice. Jäklar vad bra säsong 2 var!
Precis börjat kolla på Boardwalk Empire. Verkar faktiskt riktigt bra såhär långt, är inne på fjärde avsnittet.
Finns på Max.
Såg även klart denna i helgen, egentligen inget nytt för de som är insatta i WW2, men ett ganska intressant format, blandat med dokumentära bilder och skådespelarinsatser. En hel del berättelser om Nürnberg rättegången och en ganska bra sammanfattning om Hitlers uppgång och fall. De som inte är så insatta i WW2 bör definitivt se den för att lära sig lite historia. Tung och dyster, men ganska lätt att ta till sig informationen. Gissar på att @Marcus_Attefors redan sett den.
Finns på Nettan.
Japp redan sett Det känns som att man kan den där storyn nu som du skriver =)