Tips på filmer och serier

Herregud vad vad det jag just såg..?:sweat_smile: Känner att jag väntar lite med filmen..:laughing:

Harmonica-En hämnare nu på SVTPlay:

Sergio Leone film när han hade sin topp. Även ovanlig i och med att Henry Fonda spelar en skurk. Hans roller var ofta annars rättskaffens män. Goda typer.

Haha har du missat den? Är ju en svensk klassiker numera :joy:

Vi såg nya säsongen av LOL nyss på Prime och herregud så vi skrattade, dottern fick springa till toan för hon höll på att kissa på sig :joy::joy:

2 gillningar

Helt missat. Ibland har man tur..:joy:. Jag är ju gräsänkling och det är ju frestande att bränna av ett halvt kilo ost i mikron i morgon bitti..:sweat_smile:. Gärna börja med en slatt gammalt vin också..:joy:
:nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

Testa det och lägg upp video på när du gör det :joy:

Eller så får du göra en Winston

1 gillning

Jag tror jag är mer en Churchillperson en än ostperson…

2 gillningar

Firman:

Sett den förut, men ett gott filmhantverk, ger den 5 av 5 stjärnor.

2 gillningar

Alla Grisham-filmatiseringarna funkar men Firman är nog den bästa.

Lyssnar en del på film-podcasts, ett kul sätt att återupptäcka filmer man redan sett.

1 gillning

Precis sett på Beautiful Boy. Riktigt bra film med grymma Steve Carrel och Timothée chalamet. Finns på Amazon Prime.

Någon som har hunnit kolla på denna ännu? Har den på listan på Netflix, men har inte hunnit se den än. Det jag har läst om den verkar dock lovande. Det är ju WW2 tema, så det måste ses oavsett.

Ja den gillade jag!

Den är helt klart sevärd :slightly_smiling_face:

1 gillning

Danskarna brukar vara bra på film och här är ännu en. Historien om Danska fotografen Daniel Rye som blev tillfångatagen av IS i Syrien. Riktigt bra 4/5 Bubblor i betyg :film_strip: :slightly_smiling_face: Finns på Netflix.

Såg Fury i Tele2 abonnemanget:

Började rätt bra och uniformer, stridsvagnarna och sånt såg realistiska också. Men filmen landar in i klichéer senare. Slutstriden orealistiskt också. Brad Pitt är väl lite för gammal för en frontlinje soldat? Men det är Hollywood.

Med ett bättre manus hade det kanske blivit full pott. Nu blir det 3 av 5 stjärnor.

Jag tycker den är ganska bra men absolut inte motsvarande 7,6 på IMDb. Fattar inte att den fått så högt faktiskt.

Kollade precis första delen av Min far och jag på SVT med Magnus & Agnes Uggla. Han är ju så skön. Det innehåller även ett litet inslag som @xms67 inte bör missa. :joy::joy:

Mycket annat skräp som fått högre rating på IMDB. Jag tycker att den är fantastiskt bra, om än inte så historiskt korrekt, men den ger en bra känsla.

Nu blev jag nyfiken. Får kolla..:smiley:

1 gillning

Såg första avsnittet av Criminal Record igår. Bra brittisk polisserie, inget överraskande men kändes sevärt.

2 gillningar