Tips på filmer och serier (2023)

En ny säsong av LOL är ute. Jag gråter av skratt.:rofl::rofl::rofl:

Sett dom tre avsnitt som släppts hittills och skulle nog säga att denna säsongen är roligare än förra.:laughing:

2 gillningar

Den gamla rullen Long Kiss Goodnight håller fortfarande även om bildkvaliteten inte håller moderna mått. På Viaplay.

2 gillningar

En av mina topplistefilmer.

Präglad av sin tid men gena Davis är super!

Faktiskt inte sett Barbie än. Kan hända att den dyker upp på listan nästa år. :blush:

1 gillning

Hon och Samuel L Jackson gör fantastiska insatser här.

Underhållande och lite skönt sällskap när man är nerbäddad i nån slags influensa. Baserad på ”verkligheten” i läkemedelsbranschen så man vet inte om man ska skratta eller gråta…

1 gillning

Riktig bra film som är regisserad av Drew Goddard (Cabin in the Woods) med bla Jeff Bridges och Chris Hemsworth. Finns på Disney plus.

Sett om första säsongen av Bosch. Det var så länge sedan jag såg den att jag inte kom ihåg vem mördaren var..:sweat_smile:. Men helsike vad bra den är alltså. Inne på säsong två nu. På Amazon.

4 gillningar

Har inte sett den, men visst är den där snubben som spelar huvudrollen där med i Sons of anarchy och spelar nån irländsk maffiaboss eller nåt sånt?

Jag vet att han varit med i den serien, men inte sett den. Här gör han en extremt bra rolltolkning. Han sätter varenda scen perfekt tycker jag. Även de andra skådisarna presterar på topp. Castingen är perfekt.

Oj, då har du något att se fram emot. En av de bästa serier jag sett som inte har något krigstema.

1 gillning

Jo, Titus Welliver spelar Jimmy O i SOA. Likaså Hector (Ryan Hurst) spelar Opie i SOA och det finns fler.

En av de serier jag har sett om flest gånger, säkert 5-6 gånger.

Du måste sätta den längst upp på listan @xms67 . Den är fantastisk.

2 gillningar

Den är grymt jäkla bra.

Zinned, har du sett spinoffen, Mayans? Inte riktigt samma fina klass på den, men fortfarande sevärd.

Inne på sjätte och sista säsongen där nu.

Ganska trög och seg i början men sedan kom den igång.

1 gillning

Gillar den också.

Håller med dig om att @xms67 borde skriva upp den längst upp på att se listan. Verkar tyvärr bara gå att se på Disney+ just nu dock.

Kollar på Berlin på Netflix och är halvvägs. Helt klart sevärd.

3 gillningar

Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Tips på filmer och serier