Tips på filmer och serier (2022)

Sett 2 avsnitt av Tulsa King och vilken jävla pangserie! Stallone är heeeeeeelt amazing.

Finns på Skyshow.

2 gillningar

Rekommenderar starkt även The Sandman på Netflix. Den är, precis som American Gods efter bok (serietidning) av Neil Gaiman. Rekommenderar även å det starkaste boken American Gods.

2 gillningar

Sonen och jag såg på Moonfall på Viaplay. Helt okej, vare sig mer eller mindre. En rulle man kan se helt enkelt, men man blir inte imponerad. Ett extra plus för att man har med Halle Berry utan att utnyttja hennes relativt välskulpterade kropp en enda sekund. Känns ovanligt rent generellt.

2 gillningar

Nu när folk kanske får lite ledigt över jul slår jag igen ett slag för Gomorrah La serie på HBO max.
5 säsonger á 10 avsnitt. 8.7 på IMDB.
Ett italienskt mästerverk.

2 gillningar

Såg om Fanny och Alexander för första gången på säkert 30 år. Gillade den långt mer än vad jag förväntade mig att göra. Intressant att se på saker med helt nya (äldre) ögon. Det lär dock dröja 30 år till jag ser den igen. Bergman-ångest är inget man leker med. :smiley:

3 gillningar

Spoiler Alert men sista avslutet av Shantaram slutar med "To be continued.."

Excuse Me Wow GIF by Mashable

Sett The Peripheral nu och fullständigt lysande. Plöjde många William Gibson böcker i min ungdom. Vad heter filmen efter boken där Keanu Reves har huvudrollen? Vet du det :blush:

1 gillning

Johnny Mnemonic (1995)

1 gillning

Ja, visst var den rejält bra!

Just det.. Johnny Mnemonic är det väl

Jaja, jag var lite sen :slight_smile:

1 gillning

Tack tack. Kunde inte för mitt liv komma på den och tänkte det gick snabbare att fråga här än att skrolla IMDB :blush:
Jag hade rätt, inte ofta nuförtiden :blush:

1 gillning

Skall ge Slow Horses en chans till.
Kollade dom två första avsnitten när den släpptes men fastnade inte alls.
Men alla är så lyriska så gör ett försök till.

2 gillningar

Nu kör vi Beck.

5 gillningar

Precis avslutat den. :slight_smile:

1 gillning

Ser ut som att det är dags att kalibrera tv'n :joy:

1 gillning

Han har ju kalibrerat den så att alla ska bli gröna av avund.

Jag har ju följt dina tips. :joy::joy::joy:

Köpt den på Dollar Store. :joy::joy:

1 gillning

Kollade Violent Night härom dagen och den levde upp till förväntningarna.
David Harbour spelar en deppig tomte som lever upp när han får hjälpa/rädda ett barn som är på ”snäll”-listan.
Mycket våld, blod och en handling som man inte behöver koncentrera eller fundera så mycket på. Utan bara hänga med i en humoristisk julfilm med långa inslag av blodigt våld :joy::santa:t3::+1:t2:

PS, @RolexJocke är ju nästan på pricken lik i sin avatar som filmaffischen :ok_hand:t2::+1:t2:

2 gillningar

Såg du några avsnitt? Jag tycker den är lysande. Kollar på säsong två nu och den är minst lika bra.

1 gillning

Kollar på fjärde nu!:sunglasses:

1 gillning