Tips på filmer och serier (2022)

Hoppas du kommer in i den(vilket fjärde indikerar). Jag tycker den är så himla bra. Och så härligt att någon satsar på en långsam serie som mer bygger på skådespelarna och bra manus än action. Detta utan att på minsta sätt vara kritisk till acitiongenre.

1 gillning

MR Inbetween på Disney kan jag rekommendera. Särskilt om man gillar en riktigt tuff mjukis :slight_smile: Tre säsonger finns det.

Ray Shoesmith is a father, ex-husband, boyfriend, brother and best friend, tough roles to juggle in the modern age. Especially when you're also a criminal for hire.

3 gillningar

Den är bra. Gillar formatet med kortare avsnitt.
Och huvudrollsinnehavaren liv speglas på ett originellt sätt.

1 gillning

KLEO är det bästa jag sett på mycket länge!

Kul att höra. Tyskarna är riktigt bra att få fram den där DDR-känslan och så var mycket annat bra också.

Med tanke på USA och snöstorm / bomdcyklon så kan jag rekommendera Day After Tomorrow på Disney +

2 gillningar

Den där har jag sett många gånger och tycker faktiskt den är ganska bra!

Jag älskar dock katastroffilmer och ser även dåliga sådana :smiley:

1 gillning

:+1: Vilka är dina favoriter?
San Andreas / Rampage och Skysraper är moderna favoriter. Towering inferno klassiker :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag gillar dom norska filmerna The Wave (2015) och The Quake (2018) en hel del. Men även The Towering Inferno (1974) tycker jag om.

Finns många jag smågillar fast skådespeleriet och effekter inte är på topp alla gånger.

Inget tips utan en varning. Se inte senaste Scream från 2022. Den var så dålig så jag satt och höll tummarna att mördaren skulle hitta hem till mig och avsluta mig så jag slapp se klart dyngan.

Fyfan säger jag bara. Fyfan. Värt att flika in är att jag absolut inte vill se den från början utan det var min fru. Kände att det var viktigt att lägga till.

5 gillningar

Bjuder på ett tips med! Denna var bra! Finns på Apple TV+

5 gillningar

Njae, se hellre Emancipation

Har en till varning att utföra. Det är mer underhållande att hälla syra på juvelerna än att se denna film. Du hittar bättre skådespelare i en förskoleklass och när man inte tror att den kan bli mer tramsig än vad den är så blir den just det.

Finns på Netflix men ingen bör se denna.

3 gillningar

Den var ok men inget mästerverk tycker jag. Will Smith överspelade stundtals och kriget i slutet var alldeles för snyggt filmad med fina svepningar osv. Stundtals ganska långtråkig också och kändes lite utdragen med hela jakten. Tyckte inte heller filmen vann något på att vara 98% svartvit och 2% färg. Det tonade snarare ned hemskheterna.

Helt klart sevärd men hade högre förväntningar på den faktiskt.

1 gillning

Vet inte om någon tipsat innan men den här var faktiskt rätt bra
Finns på Netflix

3 gillningar

Blir den bättre? Är 30 min in och börjar krypa i hela kroppen av tristess :cold_face:

1 gillning

Jag läste faktiskt för en roll i den filmen. En polare tyckte jag skulle söka :joy:

Hade inte en aning om vilken film eller att Zac Effron skulle vara med.

Skriptet var som Kapten när Zac kliver ombord. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 gillning

Fan vad coolt!

1 gillning

Gav upp efter 20 minuter.:wink::joy::joy:

1 gillning

30 minuter stod jag ut :joy: