Tips på filmer och serier (2022)

Verkligen, han verkar vara en riktigt reko man också.

Det har jag svårt att svara på. Han var väl inte helt okontroversiell innan kriget började med misstankar om korruption, nepotism och färre reformer än han lovat.

Men utan tvekan har han varit en enande kraft under kriget och gör ett oerhört bra "PR-jobb" mot västvärlden för att säkerställa fortsatt stöd. Det är helt osannolikt att det har pågått ett krig i Europa sedan i februari, och att vi nästan glömmer bort det då och då.

Sett ett avsnitt av Wendsday. Verkar helt OK.

2 gillningar

Såg den för någon vecka sedan med ungarna, underhållande och som du skrev helt okej.

1 gillning

Sitter och kikar på denna, faktiskt riktigt bra måste jag säga, lite Prison Break i miniformat typ, finns på Apple TV+ :slight_smile:

Såg att @Marcus_Attefors redan nämnt den för några månader sedan, men kan även jag rekommendera den!

Black Bird (TV Mini Series 2022) - IMDb

2 gillningar

Lite för lång tråd för att läsa igenom hela så ursäkta på förhand om ni redan pratat om dessa serier, men just nu kollar jag Shantaram på Apple TV+ och dessförinnan så kikade jag The Peripheral.

Båda helt klart sevärda!

2 gillningar

Båda är riktigt bra.
Jag var inte riktigt med på att det bara var 8 avsnitt av Peripheral förräns jag kollade min serie-app.
Så jag såg faktiskt om sista avsnittet igår.

Och imorgon är dags för sista avsnittet av Shantaram. Den har verkligen levt upp till mina höga förväntningar. :+1:t3:

1 gillning

Ja, jag kan tycka att den (The Peripheral) spårade lite för mycket åt sci-fi hållet för min smak, men helt klart sevärd som sagt.

Yes, säsongsavslutning på Shantaram imorgon, familjemiddag hos morsan på Lördag och födelsedag på Söndag. Lite Jiu Jitsu och MW2 i luckorna däremellan så är helgen är räddad!

1 gillning

Peripheral är ju baserad på William Gibsons bok så att den spårar mot sci-fi är inte att bli förvånad över:)

Däremot så tycker jag att serien är lättare att begripa än boken som jag, uppriktigt sagt, inte begrep alls...

Klargörande: Jag gillade serien. Vet inte vad jag tycker om boken...

2 gillningar

Är ikapp andra säsongen på Slow Horses nu. Vilken serie! Gary Oldman. Geni.

3 gillningar

Tunna blå linjen

:sob:

Hoppla, första serien de slaktar så tidigt va? Jag fastnade faktiskt aldrig för den utan gav upp efter 3 avsnitt.

Ja. Det är nog första vad jag kan komma på.

Då raderar jag den från min plex server. Har inte ens börjat kollat på den.

Men den säsongen som finns är värd att se.:+1:t3:

Nä inte om de lägger ner serien. Då kan jag personligen lika gärna hoppa över det. :slight_smile:

2 gillningar

Är det någon form av avslut då?

Sista avsnittet släpps idag. Inte hunnit se ännu.:man_shrugging:

1 gillning

American Gods, holy cow pooh Batman, hur har jag missat denna?

1 gillning