Tips på filmer och serier (2021)

Vi såg den ikväll. Typisk Brittisk kvalitetshumor.

Netflix

Riktig feelgood film

1 gillning

Vi började precis se på The White Lotus här. What a ride! :eyes::tada:

3 gillningar

Britannia säsong 3 på håbeoo.
Urflippat och kul!

Yearly Departed tar igen farväl av året som gått på sitt lite speciella sätt. Amazon Prime.

Såg precis klart den, politisk satir och mörk humor när det är som bäst. Gillade den riktigt mycket!

1 gillning

Sett tre avsnitt och gillar den…

Med tanke på skådespelarna så antar jag att tittaren får stå ut med asiatiskt språk…?

Såg Django igen efter typ 10 år. Väldigt, väldigt bra.

4 gillningar

Har inte sett den. :flushed:

Men då har du ju en fantastisk film framför dig med en väldigt tydlig Tarantiono-feeling. Men även än kvalificerad beskrivning av Amerikanska södern just innan inbördeskriget. Och sist men inte minst, vad krävs av de svarta för att få en position hos sina ägare?

Dessutom en högkvalitativ och högoktanig action.

1 gillning

Såg precis på 1917. Krigsfilm är inte riktigt min grej men denna var bra. Och snyggt filmad.

4 gillningar

Ligger uttråkad här och började kolla på denna.
Fast jag med säkerhet visste att den skulle vara allt jag ogillar med svensk serie. Så rätt jag hade!:joy::joy:
Fjantig och dåligt skådespel.

1 gillning

Sett första avsnittet på The book of Bobba Fett. Inte imponerad. Får väl ge det några avsnitt till….

Började kolla på på Succession på HBO. Inget att rekommendera, förstår faktiskt inte varför denna serie har rosats.

Fylld av snabbt förutsägbara karaktärer, som dessutom är riktiga svin, där handlingen endast består av de stackars rikas ”problem” och ageranden från karaktärerna som inte någonsin skulle utspelas från normala människor.

Nej, jag hade förväntningar på denna men de grusades ordentligt.

Jag började kolla på den när säsong 1 släpptes men fastnade inte efter 2-3 avsnitt. Men gjorde ett nytt försök nu i höstas. Den är ju lite speciell och ingen feelgood serie utan en sorgen historia om en dysfunktionell familj.

Den är helt fantastisk men du måste ge serien en stund.

1 gillning

Har gett den fyra avsnitt, varje avsnitt är samma mög. Om inte en serie klarar att hålla en tittare efter hela fyra avsnitt är den inget att ha.

Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Tips på film och serier