Tips på filmer och serier (2022)

Då får jag kanske kolla upp Yellowstone också

Plus att utbudet utökas.

1 gillning

Sa precis upp Paramount+ efter att ha nappat på 3 månader för halva priset. Signade upp bara för Dexter - New Blood som nu bara är två avsnitt kvar på.

Den serien har blivit lite av en guilty pleasure.

1 gillning

Ja. Den är lite b men ändå bra. :man_shrugging::joy:

1 gillning

The Silent sea på Netflix, som @Hakan_Ander tipsat om. Är den värd att ge sig på?

Verkligen. Jag gillade den skarpt. :+1:t3:

1 gillning

Så sant, ingenting mot gamla Sjöwall-Wahlöö…

Vi ska heller inte nämna nya Jönssonligan jämfört med originalet.

Sett The Silent Sea på Netflix. Första tre avsnitten är otroligt bra. Fråga är om jag ska se det fjärde nu direkt…?:thinking:

1 gillning

Ser spännande ut! Sydkorea har verkligen producerat många bra serier och filmer senaste åren!

2 gillningar

Bingeade hela säsongen av Hacks idag.
En serie som verkligen växer och bara blir bättre.
Rekommenderas verkligen. :+1:t3:
Både rolig och med känslor.

1 gillning

Såg även det fjärde avsnittet av The Silent Sea innan jag gick och lade mig igår. Så här långt håller jag det som det bästa jag sett på länge. Nu är jag väldigt svag för den här typen av Sci-fi så jag är en tacksam målgrupp. Vet inte riktigt vad det är som gör att en rymddräkt och klassiska rymdstationskorridorer- och dörrar får mig att bli så förtjust.

2 gillningar

Det vore nästan dags för nya filmatiseringar av böckerna igen. Bo Widerbergs Mannen på taket är ju en klassiker och jag uppskattade filmserien med Gösta Ekman som Martin Beck, men de “nyskrivna” har jag aldrig haft något till övers för.

I övrigt kan jag rekommendera Boken om Beck som en bekant skrivit: Boken om Beck och Sjöwall Wahlöö och tiden som for - Johan Erlandsson - ebok (9789164243690) | Adlibris Bokhandel

1 gillning

Bara nostalgi såklart, men en lite mysig stund.

Oerhört märkligt att JK Rowling inte ställde upp…

1 gillning

Också underligt att de aldrig pratade om eller med Michael Gambon (den senare Dumbledore).

1 gillning

Hmm, det missade jag. Ja, helt klart underligt, dom snackade ju om Richard Harris fast han inte längre är i livet.

1 gillning

Spännande! Älskar också sådana filner/serier och har den där på min watch list!

Var det inte så att hon inte blev tillfrågad?

Visst är det något speciellt med dessa korridorer, dörrar och komtrollbord…:stuck_out_tongue:

Du har något att se fram emot. Som jag skrev, de fyra första avsnitten var det bästa jag sett på flera år.

Som jag förstått det frågade HBO och hennes management sa att intervjuerna från 2019 var tillräckligt.

1 gillning