Tips på bra böcker

Har hittat årets julläsning:

Blev övertygad efter att ha läst denna recension:

Jag läste också den recensionen i morse. Just avslutet Två Pistoler så lite sugen på mer språk av Östergren och recensionen gav ju mersmak.

1 gillning

1 gillning

Första boken under 2022:

1 gillning

Väldigt insiktsfullt. Jag brukar säga att vi lever många liv samtidigt. Alla dessa delar formar livet.

1 gillning
2 gillningar

Intressant bok! :+1:t3:

Läste denna för lite mer än tre år sedan, jag kunde verkligen inte sluta läsa!
Sjukt intressant människoöde som fått alldeles för lite uppmärksamhet. Om jag får en dotter ligger Blenda med som alternativ på namn
ett jävla solsken

1 gillning

:heavy_check_mark:

2 gillningar

Läser den här för tillfället, riktigt bra.

1 gillning

Koontz, det var väldigt länge sen jag läste. Kanske dags för något skrämmande som nästa bok…

Läser senaste Grisham just nu. Stabil som alltid men inget ut över det vanliga.

Har börjat läsa Guillous nya och är mycket road:

https://www.piratforlaget.se/bocker/den-som-dodade-helvetets-anglar/

1 gillning

Läser den också just nu. Kul och en väldigt ovanlig Guillou, lite ‘stream och consiousness’ och utan filter.

1 gillning

Har “läst” (ljudböcker) alla 12 böckerna om Hamilton nu under hösten. Plus de tre om Eva Tanguy. Underhållande och intressant även om det kan bli lite väl mycket politik ibland.

1 gillning

Har i princip inte läst Guillou sedan de ursprungliga 10 böckerna om Hamilton kom ut. Möjligen har jag läst de två som kom senare men jag är inte säker. Gillade Hamilton som fan när det begav sig och har inget problem med politiken men kan tänka mig att den inte åldras så väl.

Lite sugen på att läsa om dom nu faktiskt. Guillou är en djävligt bra skribent så det är alltid bra driv och enkelt att komma igenom hans texter.

1 gillning

Håller med om att det är lätt att komma in i böckerna. Dock kan det ibland bli lite väl mycket Palestina - Israel, men man vänjer sig och det är inte så i alla böcker.

Hans 1900-talsserie (10 böcker) är också riktigt bra. Det var dessa jag läste först. Sen blev Arn och sen Hamilton.

1 gillning

Jag gillar också Guillous språk. Jag tor han hade fått mer uppmärksamhet för språket om han skrivit andra böcker och varit en annan typ av person.

Piranesi av Susanna Clarke.

Läser Dave Grohls självbiografi just nu. Lite mysläsning. Inte ett jättefan av Foo Fighters men gillar verkligen Dave, han känns alltid som en väldigt vanlig snubbe som bara brinner för att göra musik.

Precis läst storyn om när han bröt benet under en konsert i Göteborg 2015 och vägrade åka till sjukhuset utan att avsluta konserten först…

3 gillningar