Tesla sänker priser med upp till 150 000 kr för Model 3 och Model Y

Tesla är lite som att köra gocart, snabb acceleration och lite hård i dämpningen. Ställ in den i läget chill så blir det lugnare söndagskörning för farbror med hatt.

1 gillning

Det har tråkigt att höra.

1 gillning

Marknaden verkar inte så värst imponerad av Teslas prissänkningar

Marknaden brukar inte gilla lägre marginaler.

Tesla missade ju målet med försäljningen enligt WSJ och därför fick de justera priset. Detta påverkar ju aktien. Vänta tills Tesla aktien börjar jämföras med traditionella biltillverkare

1 gillning

Ja när det kommer till det företaget så blir jag inte förvånad om de plötligt höjer priset igen med minst lika mycket🤷🏻‍♂️

1 gillning

Ja mer snabba förändringar på det bygget än här på Teknikveckan.

Nu börjar det uppmärksammas i traditionella media

Som nöjd EV6-ägare kan jag nog säga att jag troligen inte hade valt en EV6 i dagsläget, när Kia höjt sina priser och Tesla sänkt sina. Båda bilarna har sina styrkor och svagheter, men enligt mig inte tillräckligt för att väga upp en så stor prisskillnad.

6 gillningar

Provade en Model Y idag som en bekant har skaffat. Wow. :slight_smile: Vill ha faktorn är ganska hög måste jag säga. Generösa utrymmen också. Har testat en XC40 som elbil innan.

3 gillningar

Kul att du gillar den :slight_smile:

Provkörde du den. Många som är negativa till komforten, jag har tyvärr aldrig testat.

@Esse @Hakan_Ander jag tog väl i väl hårt. Har inga problem med att diskutera. Men allt jag skrev var att Tesla sänkt sina priser pga ränteläget och att de missat målet, inte välgörenhet. Till och med Musk har ju erkännt detta. Men den åsikten var jag mycket ensam om :slightly_smiling_face:

1 gillning

Ja! Blev ju bättre än bonusen

Ta inte i för mycket då skickar @Esse en låda laxermedel till dig. :joy::joy:

1 gillning

Har en hybrid från kia idag, fungerar ok med några små fel som fixats. Stör mig nu på den korta sträckan man tar sig på el. Men glad att vi ofta åker just korta sträckor. Det var därför vi valde hybrid och bagageutrymmet mot Niro mm.

Kändes som man fick mycket för pengarna utrustning mm

Nu är man sugen på en Y efter prissänkningen. Annars har jag suktat på en ID Buzz.

Jag förstår inte att det inte satsat mer på en rymligare kombi än alla dessa små. Men klart det drar hårt på batteri att åka tungt

Ja. Jag körde en runda. Tyckte den var skön att köra. Sköna säten, skön ratt o hålla i. Körde inte på motorväg, men lite i motorvägsfart också. Vet inte riktig vad jag skulle klaga på. Kanske att den inte har mjuk gubbafjädring eller något. :joy:

Kanske behövs en längre tur. Min v60 Cross country kanske är lite mer komfort om jag tänker efter. :thinking:. Osäker. Behöver nog nån längre tur.
Men grymt imponerad av lastutrymme och plats i baksätet.

1 gillning

Vem påstår att det är på grund av välgörenhet? Det missade jag :slight_smile:

En sak som vi missar att ta upp i morgondagens podd är ju att Teslan har ganska litet batteri jämfört med de andra. Men samtidigt har den antagligen minst förbrukning.

455 km wltp (som MY SR har) är i klass med dom flesta bilar för 550 eller under skulle jag säga :slight_smile: