Tesla sänker priser med upp till 150 000 kr för Model 3 och Model Y

Innan jag skaffade första Teslan så tänkte jag att aldrig skulle skaffa en bil utan CarPlay. Men jag har inte saknat CarPlay under de tre åren jag kört Model 3. Allt man behöver finns redan i Teslans skärm. Nån enstaka gång har jag velat haft tillgång Waze men då har jag kört det i telefonen där den legat på laddplattan. Går ju också att köra Waze i Teslas webbläsare om man vill.

Sen, allt går om man vill. Här är nån som med en Raspberry Pi plus lite andra prylar fixat Android Auto och CarPlay.

https://teslaandroid.com/

1 gillning

Grymt att Yellowman hänger här. The King of Dancehall.:wink::+1:t3:

1 gillning

Håller med dig. Men kan ändå tycka Carplay och Android Auto borde finnas med för inbyggda spotify appen i tesla tycker jag är.......urkass. Och desutom måste man betala premium connectivety för att kunna använda spotify och även webläsaren. Det funkar på wifi såklart.. MEN VARFÖR vill bilen helatiden gåöver till 4g även fast man har en wifi hotspot i bilen.
Så det är lite meck för att använda sådant som CarPlay skulle lösa smidigt.

Men en sak som stör mig med navigationen är att ska man skriva in en gatuadress typ: Shk Bin zaheed Rd 2. Så börjar man skriva Shk Bin... så kommer det upp som förslag. Men eftersom jag ska till nummer 2 så kan jag inte läggatill det efter jag valt adressen utan måste skrivaut hela adressen sedan nummer 2. Google maps har en liten Pil som man flyttar upp adressen i sök fönstet.
Tror jag förklara detta skitdåligt och är säkert något knep för att lösa det som jag bara inte kännertill

1 gillning

Har du testat att börja med 2:an? Alltså 2 Shk Bin…

Funkar här i Sverige iaf :blush:

3 gillningar

Just Spotify-appen gjorde att jag saknade Carplay när jag körde Tesla, den är ingen höjdare.

Navigationen går att komma runt om man skriver siffran först som någon sa men hade också fördedragit att kunna fortsätt skriva efter att man valt..

1 gillning

aaah....smart det har jag inte testat. År av "frustration" kanske är löst nu.

1 gillning

Om inte jag minns fel (jag är mellan Tesla just nu) så kan du skriva gatunumret först. Typ, "54 Storga"... Så får du upp lista med alla Storgatan 54.

Edit: Trea på bollen :joy:

1 gillning

Ska testa när jag kommer hem. men lär vara så man gör.

Xpeng sänker också, men bara i Kina. Kanske även globalt framöver?

Grattis till alla som köpt en Tesla nyligen...... Konstigt företag på många sätt

När jag kom på det där(funkar i nästan alla navigationssystem blev mit liv minst ett steg bättre). Ping @Stefan_Sandstrom

2 gillningar

Nu sitter man här och biter på naglarna. Hinner Tesla höja priset innan jag ska slå till..? :grimacing:. Nu bil behövs i oktober. Men Tessla har ju så kort leveranstid att det inte går att beställa nu..:man_shrugging:

1 gillning

Kollat vad en eventuell avgift är om du byter tidigare?

1 gillning

Bra idé, har faktiskt mejlat dem nu ikväll..:+1: Men utgår från att det är snordyrt.

1 gillning

Lycka till!

1 gillning

Det brukar vara 30-40% av månadsavgiften gånger antal månader du har kvar. När jag leasade Volvo var det 30% och nu när jag leasar Ford så är det 40% (vill någon ha en snordyr Mach-E så hojta :stuck_out_tongue: )

2 gillningar

men inget man behöver göra i google maps.

2 gillningar

Att det påverkar begagnad marknaden kan vi nog säga att det gör. Har inte tillgång till hela artikel (betalvägg)

1 gillning

Säljaren menar att dom inte är i behov av att sälja bilen just nu och att den används av personal. Men eftersom dom säljer bilar så la dom ut den. Dom menar också att direkt leverans kan ske istället för att behövs vänta på leveranstider. Tesla må säga 1-3 månader men det finns många exempel där det gått längre tid.

1 gillning

Problemet med tesla på begagnat meknaden är att de länge haft ett förhögt pris.
Jag förstår inte hur en beggad bil med 3 år och 5k på klockan (dotterns 3LR) går för 100k mindre än nypris. Speciellt eftersom väntetiden på en sprillans model3 är väldigt kort.

Många ägare har nog varit naiva och haft låg värdeminskning i sin total ägande kostnad....

3 gillningar