Tesla Model Y Juniper

Den lär gå ned avsevärt i pris när Tesla sålt ut lagret med gamla Y. De som köper denna till dagens pris lär få se på en rejäl värdeminskning.

1 gillning

Från sajten:


Tesla har lanserat en ny version av Model Y med en högre prislapp och bättre acceleration.

Teslas Model Y Launch Series har funnits i Asien tidigare, men kommer nu till Europa. Produktionen av denna har nu kommit igång i Teslas fabrik i Tyskland. Launch-versionen kommer i Long Range och fyrhjulsdrift. Priset är nästan 100 000 kronor högre än tidigare Model Y med en prislapp på 729.170 kronor. Men då får du en tydlig Launch Series-märkning och riktiga blinkersspakar.

Dessutom har bilen fått lite extra acceleration och tar sig upp till 100 km/h på bara 4,3 sekunder. Jämfört med den tidigare standardmodell som tog hela 5 sekunder på sig. Men slås fortfarande av Performance som gör det på 3,7 sekunder.

Den nya modellen finns nu att beställaTeslas hemsida, den som vill ha en mer prisvärd version verkar få vänta ett tag till. Vill du ta en närmare titt på den nya Model Y kan du titta på när vår bästis Christoffer Gullins från Elbilsmagasinet tar en närmare titt på bilen nedan.

Via: Tesla.

Galleri

1 gillning

NI som äger eller har kört Highland, hur fungerar växlingen tycker ni? Det 'r väl samma på Juniper?

Kanonbra! Skulle säga att den nästan varje gång väljer rätt växel. På min garageuppfart tex duttar jag bara till på bromsen så lägger den i Drive, fungerar alltid.

Det låter ju toppen. Var lite rädd att det automatisk var lite som vindrutetorkarna och att det skulle vara ett ständigt klickande på skärmen.

Du väljer om du vill ha Auto-växling eller inte, väljer du inte det känns det lite märkligt att svepa upp och ner på skärmen tycker jag.

Däremot den enstaka gång som den inte lägger i rätt växel, och bilen skuttar åt fel håll, då blir man aningen förvånad :grinning:

1 gillning

Är växelväljaren uppe vid backspegeln lätt att klicka rätt på eller måste man titta upp för att klicka rätt ? Tänker om det är ett smidigt alternativ mot att swipa på skärmen

F_n, jag som parkerar 1 cm från garagedörren ser framför mig hur garagedörren och bilens vindruta möts..:sweat_smile:

2 gillningar

Vi vet hur det skulle sluta, om det finns ens en teoretisk möjlighet att råka ut för det, skulle det garanterat hända dig :sweat_smile:

1 gillning

Tyvärr tänker jag lite så..:sweat_smile:

1 gillning

Undra vad som fick dig att tänka så :joy:

1 gillning

Se det positivt, du slipper ju laga stenskotten och får en ny garage port på drulleförsäkringen. :joy::joy:

2 gillningar

Drulleförsäkring för @xms67 har inget försäkringsbolag råd att erbjuda.

Alltid bra med sådana kunder när man räknar på nästa års budget. :joy:

1 gillning

Vardagsspänning :laughing:

1 gillning

Nej, det är så mycket enklare att bara svepa på skärmen.

1 gillning

Nice! Bra genomgång!

Såg mycket bättre ut på filmen än de bilder jag sett

1 gillning

Intressant med auto växlingen.

Hade en cykel som växlade när jag lätt trampade bakåt på pedalerna :star_struck:

Toppen med blinkersspaken.

Men att svepa på skärmen på vintern med handskar blir ju ett problem. Men auton låter ju smidig

Ja, knapparna på ratten fungerar lite halvdant med handskar också. Men man förvärmer ju :wink:

1 gillning

Mm sant, otroligt smidigt o skönt