Tesla Model Y Juniper

Med förvärmning och rattvärme har man ju aldrig handskar i bilen.

Men baken på den bilen är osnygg, påminner om en gammal Fiat. :nauseated_face:

Ibland glömmer man, eller behöver åka direkt (men sällan)

Ratten blir ju varm väldigt snabbt i sådana lägen. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Bilderna ser skit ut, tycker man misslyckats rejält med dem. Många har jämfört den med Kina-bilar men jag tycker den är lite för kantig för det, många hårda linjer. Kina-bilar är ju oftast ”bulliga” eller ”blobbiga” på ett annat sätt.

Baken är.. ja, den är där bak :man_shrugging::grimacing:

2 gillningar

Ja där satte du ordet på det, blobbiga :sweat_smile: hemska.

Mm finns många knasiga bakdelar. Minns några gen Prius tillbaka, med baklampor från en annan planet. Hela bilen var iof riktigt ful.

:exploding_head:

Ny prius 2025, har iof mognat i baken, även om jag fort tycker att hela led-limpor är en styggelse.

2 gillningar

Kommer Juniper med senaste modell av fälgarna?

3 gillningar

Det där är väl bara för Cybertruck.

Blir intressant att se om hon har rätt om detta när siffror på uppdaterade MY kommer.

3 gillningar

Intressant läsning.

1 gillning

Som skräddasydd för min familj. Måtte den komma till Europa.

Om den finns med pansarglastak? :sweat_smile:

1 gillning

Noterat under de senaste två veckorna att Juniper blivit lite vanligare på gatorna i Stockholm. Ingen boom direkt, men nu ser man dem nästan varje dag.

Jo, de börjar bli allt vanligare. Samma sak med Highland, ser nästan aldrig gamla 3or längre, bara Highland. Men däremot ser man ju gamla MY ofta fortfarande.

Vilket är lite intressant för det har faktiskt aldrig laverats så få Teslor som i augusti 2025 :slight_smile: (Sedan Model Y kom)

Frågan är om @xms67 inte drabbats av lite bekräftelsebias så här på ålderns höst - eller i alla fall på hösten! :smiley:

1 gillning

Tycker jag ser Juniper allt som oftast kring Stockholm :man_shrugging:t2:

1 gillning

Bubblaneffekten får vi kalla det!

1 gillning

Men jag har inte sett någon Juniper med "I bought this before Elon went crazy" sticker. :grin:

4 gillningar

Sådär får jag alltid när man råkar nörda ned sig i något. Som till exempel när man ska köpa bil, man riktar in sig på 2-4 modeller och dessa jävla bilar börjar man se överallt sen.

Verkligen - Baader-Meinhof-fenomenet.

Eller Blå bil-fenomenet på svenska.

1 gillning