Tesla Model Y Juniper

Saknar bilen fortfarande vanliga P-sensorer?

Yes

1 gillning

Jag tillhör de som inte tycker det är så himla viktigt. Man lär sig snabbt var bilen slutar. Som förr i tiden. Och den grafiska beskrivningen på skärmen har blivit bättre under året.

2 gillningar

@RolexJocke, vilken färg på Tesla beställer du? :wink:

2 gillningar

Men har nu en kamera fram som faktiskt ser framåt hela vägen ner till marken så det kommer fungera betydligt bättre.

Säger han som sitter i ett landskap där det aldrig snöar, är slaskigt eller annat väder :slight_smile:

2 gillningar

Men kameran fick ju inbyggd spolning. Så det borde inte vara problem för oss som inte bor granne med Öresundsbron.

1 gillning

Ska bli riktigt intressant att se hur väl det där kommer fungera. Ska vi vara ärliga händer det ju att Tesla inte är världsmästare på sådan som inte har med elen att göra..:sunglasses::sweat_smile:

Ah det hade jag missat, bara det är ju klar uppdatering då!

1 gillning

Det är väl det prefekta valet.

Man ser den bara själv när man går in och ur.

Alla andra stör man hela tiden.

2 gillningar

Nu går den att beställa i Sverige , 729170 SEK för launch edition med leverans från mars
https://www.tesla.com/sv_SE/modely/design

Det har också dykt upp genomgångar av bilen på YouTube

Svårt att se på bilderna men kommer den med blinkerspak även här, eller är det olika i olika regioner?

Undra vad andrahandsvärde är på den om 3 år :blush:

Det är ju synd, det verkar vara en riktigt trevlig bil, men det går ju bara inte att köpa en MuskElbil just nu.

1 gillning

Ja den kommer med en blinkersspak :slight_smile:

Är en av de få som faktiskt fick se den i förtid :slight_smile:

8 gillningar

Grattis - kul!

Bra med blinkerspaken tycker jag, nog för att jag har vant mig med att ha knappar på ratten, men det är inte lika bra , fungerar inte klockrent med handskar vintertid men största problemet är att knapparna är ganska dåligt gjorda och lätt att trycka fel.

Ja, jag tycker det är helrätt. Tesla tycker också det för i pressmeddelandet står det: “En ny precisionskonstruerad blinkersspak säterhetsställer enkel kontroll under körning”! Så Model 3 Highland är väl icke-enkel kontroll under körning :smiley:

2 gillningar

Tycker den nya Y blev på tok för dyr. Det spelar större roll för mig. Är spekulant på den gamla modellen.

Nu vill jag inte att diskussionen ska handla om det, men ni som baserar era inköp på ädla motiv, undviker ni super chargers också?

Men är inte det för att denna version har extra allt, dyr färg, stora hjul, AWD osv. Det intressanta att se blir ju vad svennebanan-versioner landar på.

Ja. Det blir intressant. Men jag behöver en bil i närtid, typ innan sommaren. Och till dess tror jag inte vi får en vanlig version.

Annars gillar jag uppgraderingarna, och hade gärna sett en kamera där fram i en framtida bil.