Samma här. Grattis till oss! ![]()
Första Macen var en Mac SE med dubbla discdrives. Inköpt ny 1988. 33K SEK ex moms. Utöver den var det 2400 bits modem och ett Telexmodem, det hade inte många ![]()
Du menar iPod mini?
Jag köpte första generationens iPad. Var det 2010? Webhallen körde någon gråimport. Den var dyr (nära 10 000 om jag minns rätt) och tung och hade inte ens svenskt tangentbord på den tiden.
Där har vi varit
. Fast vi hade ingen färgskärm då. Det dröjde lite.
iPad Mini, skrev fel i första inlägget:
Var nog runt 2013 eller 2014. (Såldes till en bekant senare) Innan dess var man mycket inne i Microsofts ekosystem. Numera mer blandat.
Som jag använde: Macintosh II, tror jag. Det var på en industri och jag hade ett sommarjobb där jag skrev in data i FileMaker. 1987.
Som jag ägde MacBook Pro Santa Rosa. 2007. Den vars grafikkort pajade på alla, men kunde bytas ut på garanti under tre år, tror jag.
Första produkten jag använde var när vi bodde i Schweiz och en polare hade köpt en iPod. Var helt mindblown över hur bra det fungerade och att snurra på hjulet i mitten var helt galet.
Sen köpte jag en iPod mini, sen blev det en iPod touch eller kanske video. När iPhone Gen1 släpptes i USA så importerade jag en och med lite datakommandon rätt in i modermodemet så låste jag upp den för Telia som operatör.
Första MBP var en 16" med Intel processor som var full speccad. Sen köpte jag en iMac 24" och en vit macbook till dåvarande flickvännen när den kom.
Hade en iPhone 3g, en 3gs, en 4, sen någon modell som man kunde trycka länge på för att få upp flera val, iphone 7 plus, sen iphone x, sen 11 PM och nu 16 PM. Har några MBP med intel processor hemma och en Mac Mini med m4 som arbetsdator på kontoret.
Du var 100ggr coolare än den snubben...
Vad hände 2010?
Det var mycket som gick fel med apple för mig då.
Min imac pajjade och jag fick den reparerad men i reperationen sabbade de wifi. Och krävde jag skulle betala för det.
Jag köpte en time capsle (i nyc) som det blev recall på men de tog inte emot den på applestore i london utan fick ta den till nyc för utbyte.
Sedan var det lite annat också men det blev att jag skaffade en Windows laptop som jag hatade de första 2 veckorna men insåg att det är inte så illa ändå.
När du var Peter ”iLove” Esse.
Hade en iPod Video som jag fick i julklapp 05. Köpte även en MacBook Unibody 08a, den en 3GS vid release ![]()
Extremt pålitlig. De humanistiska lärarna på universitetet vägrade lämna dem ifrån sig, kanske ända till 2010.
Jag var sen på det, iPod nano följt av iPod touch.
Den stora kärleken kom vid iPhone 4 och sen eskalerade det ganska så snart med MacBook Pro, iPad samt även iPad mini. Resten är historia, finns det något med -logga på så finns det ingen anledning till tvekan ![]()
Faktiskt. Det är nog den dator jag använt längst.
Min första egna var en Macintosh Plus. Uppgraderade den efter ett tag till 4mb ram och en 20mb HD.
På tal om första Apple produkt dammade jag av min hylla med gamla iMac datorer. Och denna är ju den finaste av dom alla. iMac G4 är ju fortfarande den snyggaste datorn som någonsin skapats. Med sin avancerade stålarm där skärmen svävade ovanför den halva globen under. Magi!
Även webbkameran iSight tycker jag är tidlös design som fortfarande håller.
Snart dags att pensionera min iMac 27” som går på övertid med en ny iMac 24” med M6 som ryktas släppas snart.
Håller med, jag hade aldrig den iMacen själv, men pappa hade en som hemdator i flera år. Hade jag plats hade jag köpt en begagnad bara för att ha som prydnad, men bor i en 1:a så det finns ingen plats för sådant.