Teknikveckan frågar: Vad har du för ljudsystem i vardagsrummet?

B&W 800-serien är ovanför min pay grade men kollade på och var nära att köpa B&W Formation. Men tack vare Sonos insåg jag att digitala högtalare kan bli gamla och ganska snabbt.

1 gillning

En enskild händelse för 13 år sedan :joy:

1 gillning

Skulle jag bojkotta alla butiker där något fel har skett så hade jag nog inte kunna handla någonstans längre.

1 gillning

Nja, inte enskild. Den sista.

Eftersom det finns andra butiker och redan då lätt att handla via nätet så.

Kom att tänka på att jag inte sett till butiken på länge där den låg 2010, så kollade om den fanns kvar i stan och den ligger numera ute på strömpilsplatsen, som är ett döende handelsområde. Om inte Ica Maxi legat där så vore det nog helt dött.

Amazon har B&W.

Det hjälper inte. Jag vill ha ett bra demorum för att lyssna på musik via önskad apparatur.
Tyvärr erbjuder inte Hifiklubben detta för deras övre prissegment.

Nämnda butikskedja är toppstyrd. "Min" hifi-handlare, Lefflers, ingick i Hifiklubbens sfär på 90-talet. De lämnade dock kedjan och körde eget eftersom danskarna skulle bestämma allt. Tur det.

1 gillning

Sony HT-A7000 samt deras dyraste premium subwoofer. Stod mellan Sonos Arc, Bose, Sony och B&O men efter att ha jämfört alla och lyssnat på de, så stod det glasklart. Sony utklassade konkurrenternas motsvarigheter, så att sonys var dubbelt så dyr som exempelvis Sonos Arc var värt varenda öre. 32 000 kr totalt med de bakre högtalarna så att man har 7.1.4-system. Inbyggda högtalare skulle jag aldrig köra med. Kollar man på mellot med såna då röstar man garanterat på fel låt varje gång.

Rolig tråd!

Kör en 77 LG B3 med en Yamaha RX-A2 men ett Canton 7.1 system (Atmos) och 12” bas i Lund.
I Göteborg har vi en 55” LG och en Sonys Beam.



6 gillningar

Som ett litet bibliotek och TV rum.

Harman/Kardon limpan med sub till TV.
Sonos AMP med två Dali stereo. (S1)
Somos one, för flertumslyssnade. (S2)

Tipsar om spjällsäng som skydd för baren runt kakelugn. Tog bort ena sidan.


8 gillningar

Det låter inte så välkomnade när man vill ha en stänkare.

Serveras bara tokvarm irish coffee, direkt från kakelugnen :laughing:

Älskar dina bokhyllor :smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Tack :hugs: Smått kaos med böcker, men det blir nog bra ordning, men trist efter småbarnsåren :cry:

Bokhyllorna är en kombo av ikea stommar och MDF skivor, som vi kört med överhandsfräs för att få lite snyggare kanter.

1 gillning

En Technicsförstärkae av någon sort och ett par DALI 202 stativhögtalare som bor i en bokhylla. Används knappt alls nu för tiden tyvärr.

1 gillning

Jag har högtalarna som är inbyggda i min tv :slight_smile:

1 gillning

Då måste skärmen vara igång om du vill lyssna på musik genom högtalaren?

Jag växlar till TVn om resten av familjen sover, ändå helt ok på Philips med Atmos. Men vid film AirPods Pro 2. :star_struck:

1 gillning

vi lyssnar inte på så mycket musik på tvn dock. Men absolut är det så tyvärr.
Kanske kan finnas någon inställning som gör att tvn är svart men.
Skulle så klart vilja ha en soundbar men det är itne riktigt läge för det just nu tyvärr :frowning: