Teknikveckan frågar: Vad har du för ljudsystem i vardagsrummet?

Ja det är konstigt att dom plockat bort den funktionen. En del ”tjock-tvs” hade den funktionen :smiley:

1 gillning

ja det kommer jag med ihåg faktiskt.
En bra funktion

Ja, perfekt om man har en äldre förstärkare och vill streama till den via tv:n :smiley:

Vill minnas att funktionen finns på vår LG C2.

Ah! Var hittar du den? Borde finnas på min B3 med då :smiley:

Ska se om det var där jag såg den eller om det var någon annanstans…

Annars kan du parkoppla den B&O som du har i hörnet med ytterligare en likadan, för att få Stereo istället för det mono-ljud som du får i dess nuvarande skepnad. Du måste sitta väldigt nära den för att uppleva att det faktiskt finns flera högtalare så att den spelar upp stereo, så fort som du förlyttar dig 2-3 meter så motsvarar ljudet mono. Köp en till så kan du ställa en likadan i det andra hörnet. Det blir fetare ljud än någon soundbar, men du missar sub dock. Skulle de där små benen på högtalarna få ta del av sub då skulle de vandra runt på underlaget så att du skulle hitta högtalarna ute i trädgården, eftersom att de inte väger minst 13 kg som premium-subbarna gör.

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Tack för tipset men är inte sugen att lägga 30k till på en högtalare. Detta duger med råge för oss :slight_smile:

I vardagsrummet har jag en Harman Kardon Citation 500. Den låter helt ok, men skulle vilja komplettera med en till och köra dem i stereo mode. Den är även grupperad med andra Google Home högtalare runt om i huset.

Sen har jag ett Bose-system i Gillestugan, som vi har som TV-rum, om jag vill lyssna med bättre ljud.

1 gillning

Det som jag glömde nämna men som kanske ändå gick att förstå, är att om du köper en till, då kör den ena högtaleren vänsterkanalen och den andra kör högerkanalen, så att du får en fet stereobild med djup i ljudet, vilket du inte får nu. Många köper en, jag fattar inte varför, för då duger de bara till att köra gamla lp-plattor som är mixade i mono. Man har liksom betalat dyrt för att få ett halvt ljudsystem. Köp denna om du gillar mono-ljud, hehe:

”Fattar inte varför folk köper en Volvo, den duger bara att köra till affären med”…

Det är inte så att högtalaren sprängs om man spelar musik på den :sweat_smile:.
Vill man ha optimal ljudbild finns det andra saker att köpa

Hands Ok GIF by SVT

Vad kör du själv för ljud?

4 gillningar

Jag fattar inte heller varför de gör det. Tesla är ju världens mest sålda bil av en anledning. Men jag trodde tråden handlade om högtalare.

2st HomePods gen1

drömmer om ett komplett Sonossystem

1 gillning

Sonos Beam (Gen 1) + Sub mini. Hade velat ha bakhögtalare med men det får komma längre fram :blush:

1 gillning

Specifikt "Vad har DU för ljudsystem...".

leif gw persson expert GIF by TV4

2 gillningar

En Grundig transistorradio kopplad med scart. :joy:

2 gillningar

System?
PELTOR hörselskydd. Jag föredrar tystnad, det är så mycket lugnare.

Ja då var det min lilla torftiga setup:
TV: LG B55" Oled.
Ljud: Ino Audio pi60 högtalare.
Maskineriet: Denon AVR-2808 samt ett Acurus A250 slutsteg.
TV-Spel: PS3, Nintendo Wii samt ett Switch.

Rummet är förövrigt "obehandlat" dvs inga direkta åtgärder för att styra upp den låna efterklangen men så länge jag inte drar på ordentligt så märker jag inte av det så mycket.

1 gillning