Teknikveckan frågar: Vad har du för ljudsystem i vardagsrummet?

Utöver priset som man kan svimma av älskar jag den här beskrivningen på deras dyraste: ” Front i miljoner år gammal natursten…” Vilken vanlig gråsten är inte miljoner år..? :grin:

2 gillningar

Underbara högtalare. Det är första gången jag stöter på någon som äger/har ägt B&W 8-serien. Hur är de/var de..? :nerd_face::heart_eyes:

1 gillning

Dessa är inte för alla. :rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

Tv-ljudet och original Google Home på fönsterbrädan.

Soundbaren är riktigt trevlig, använder en sådan i sovrummet och den klarar sig utmärkt utan sub :+1: den bör dock väggmonteras och inte placeras på en TV bänk

3 gillningar

Wow! Brukar vilja inreda likt en Ikea katalog (men får inte längre för frugan.. :sweat_smile:) med vitt, svart och gått. Men det här var det finaste rummet jag sett på länge. Välgenomtänkt med sköna färger! #härvilljagbo

2 gillningar

Tack så mycket! Vitt och fräscht är inget koncept här hemma.:sunglasses:
Vi försöker köpa inredning när vi ute och reser vilket skapar minnen. Och blandar gammalt med nytt vilket gör det lite mer levande och genuint.

15 gillningar

Jag har ingen aning faktiskt, men det är möjligt. Vet bara att det är plasma, inte vad modellen heter. Står det någonstans på den?

Det gör det garanterat, säkerligen på baksidan någonstans :blush:

1 gillning

Har du inte kvar manualen?

Är det där ditt ’rökrum’?

1 gillning

Om jag känner mig rätt så borde jag ha det, i lådan med teknik-manualer. :blush:

Tänkte väl det, brukar ligga underst då man inte behöver den så hemskans ofta :slight_smile:

Nä, min gamla TV heter tydligen TH-42PZ70EA.

1 gillning

Det är ju The Beatles Abbey Road (Giles Martins remix från 2019) som spelas. :triumph:
Har man brittisk Hifi så får man löpa linan ut. :rofl:

1 gillning

Sonos

  • Beam (gen. 1)
  • Sub (gen. 2)
  • One SL x 2


2 gillningar

Då är det nog en modern historia :slight_smile:

PV60 kom väl där kring början av 2006 någonstans.

När jag skaffade HD-TV våren 2006 så var mitt förstaval en Plasma PV60 42”, tror att lägsta priset då var 19000kr.

Men då dök Swedex LCD 40” upp i en HD-tråd på MinHembio för 13000kr.
Blev en sådan. Bytte ut den mot nuvarande LG för bara några år sedan. Så jag fick bra valuta för pengarna.

1 gillning

Jag köpte en Philips plasma tror den var 42" när de kom. Kostade 40K men den var nersatt till 30K + att jag fick ge 3K för ett bordsfäste. 800X600 upplösning. :rofl:

3 gillningar