Teknikveckan frågar: Vad har du för ljudsystem i vardagsrummet?

Hade tidigare ett litet större system från B&W och Classé men det var något skrymmande och kom på att konceptet med TV bänk och sladdar inte var för mig. Det blev ett byte till ett trådlöst Wisa system från B&O och en Bose F1 sub bakom soffan som även den är trådlös med hjälp av Almando :ok_hand:



17 gillningar

7.2 Dolby Atmos med högtalare från Hifi-Klubben, Argon tror jag dom heter
Sony förstärkare som nog är overkill för min lägenhet. Men bra låter det :wink:

6 gillningar

Vilken jävla håll käften sub. :joy::joy:

3 gillningar

Sonos Beam + Sonos Sub. Alternativt ett par Apple AirPods Max när det är sent på kvällen.

1 gillning

Snygga högtalare det där. Inte gratis :slightly_smiling_face:

Sonos Arc fram och Ikea bak. Men saknar en sub.


10 gillningar

Tog ett tag innan jag såg symfoniskhögtalaren, bra placering!

1 gillning

Gammal bild, men :slight_smile:

Vi har nöjt oss med vår Arc, vi har även två One SL i bakre änden av rummet, men inte kopplat ihop dessa då rummet är drygt 11 m långt. Sen var det där med att de måste spelas i grupp då.

En Sub kommer frun aldrig godkänna :stuck_out_tongue:

6 gillningar

Gammel subben var ganska elak också men jag gillar Bose varianten bättre, tog två för att vara säker men en är mer än nog… mycket mer än nog :sweat_smile:

9 gillningar

Inte mycket att komma med och old school. Dali högtalare och Denon elektronik både i vardagsrummet på nedervåningen och vid TVn på övervåningen. Fast till TVn är det 5.1 system :slightly_smiling_face:

5 gillningar

Imponerande setup :blush:

Bryter av lite bland alla vita hem.:sunglasses::joy:
Kör Sonos Beam med två Sonos One som bakhögtalare. En Sub Mini är i tankarna men lite osäker på om det skulle värt det.
När jag kollar själv använder jag väldigt ofta AirPods Pro 2 och övriga familjen (frun) är inte så sugen på ytterligare en högtalare.:sweat_smile::joy:


17 gillningar

Den där klockan på väggen. Vad är det för något. Kan den göra något mer än att visa tiden.

Kompletterar med en bild. Fick städa av tv-bänken från bôs från övriga familjen. :sweat_smile:

Man får skämmas i sällskap med alla andras fina bilder. Har länge tänkt byta ut den skrymmande tv-bänken till något mindre, då den just nu bara huserar ett par spelkonsoler. Men vi har samtidigt planer på att flytta och då har det känts onödigt att köpa möbler som passar nuvarande boende.

10 gillningar

Panasonic 5.1 system, trådat. Har även 2 andra, WIFi och BT. Plus en likadan Wifi enhet har jag även i köket

4 gillningar

Sonos Arc med Sub och 2 Ikea högtalare som surround

1 gillning

Respekt. :+1:

Den heter Clock Two och visar bara tiden. Är radiokontrollerad och finns med en massa olika fronter och på massor med olika språk.

Här kan du se lite av dessa: https://www.lannamobler.se/varumarken/qlocktwo/

2 gillningar

Ser fint ut på så många sätt :+1:

Fast de där klarar väl inte av minuter?
Stod och tittade på den stora hos länna, höll på att ramla omkull när jag hittade prislappen😄

4 gillningar