Teknikveckan frågar: Vad har du för ljudsystem i vardagsrummet?

Samma som jag hade, fick dock problem med att subben tappade kontakten stup i kvarten och gav ifrån sig ljud även när den inte borde. Plus att jag avskyr bluetooth på högtalare. :slightly_smiling_face:

Nu kör jag Sonos Beam 2 och Sub Mini.

Det gör min med, men mest när jag är i menyer på spel och sånt.
Har vant mig vid det, ljudet annars väger upp tycker jag så är inget större problem.
Använder nästan aldrig bluetooth, den kör optimal hela tiden för allt TV-relaterat.
Kan hända att jag dunkar musik på den ibland men inte länge för vill inte störa min granne under haha.

Har en gammal hederlig aktiv Audio Pro Sub stående som man kanske skulle koppla in.

1 gillning

Min lät hela tiden. :weary:

Använder heller aldrig Bluetooth för att det är så värdelöst på en högtalare, men det hände att grannar kopplade in sig på SB35:an av misstag, då den ligger öppen för vem som helst att koppla upp sig mot utan någon parningsprocess.

Polaren hade en Samsung högtalare som hans granne brukade dra igång mitt i natten, den hamnade på Tradera blixtsnabbt. :joy::joy:

Sonos Beam (Gen 2)

2 gillningar



Sonos Beam gen 2 + Sonos One SL

4 gillningar

2st HomePods gen1.

(JA!, TVn ska upp på väggen) fast vet ej om det blir den här väggen eller en annan. Funderar även på att dra in ett Sonos-system igen när vi ska renovera framöver. Men överlag är vi jättenöjda med ljudet från HomePodsen. Så kanske håller där ändå. Spelar mest musik här hemma än TV-kollande.

4 gillningar

Är det inte otroligt störande att HomePod täcker delar av skärmen :sweat_smile:

5 gillningar

Borde inte detta kallas: Dagens setup? :joy::joy::joy:

Sonos Beam + 2st gamla Play:1 som bakhögtalare. Grymt nöjd!

Nästa inköp blir en Sub mini

3 gillningar

Jo! Men är just nu i valet och kvalet om att ”ändra om” i vardagsrummet. Så är osäker på om jag vill smacka upp ett väggfäste på den väggen just nu.

Kommer troligtvis ändra vägg så vi kan ha längre ”floating tv-bänk” och där kommer då tvn upp på väggen :). Med lite ribbad vägg mm. Så ja, vi är i planeringsstadiet.

1 gillning

Jo exakt så! :joy:

1 gillning

Får rysningar. När vi har barnbarnen hamnar allt möjligt framför TV'n och då dyker Ove upp från ingenstans omgående. :joy::joy::joy:

6 gillningar

Det har faktiskt aldrig hänt mig och det är jag glad för haha.
Händer dock att om jag har kopplat bluetooth så vaknar den så fort jag gör något på telefonen och det är störigt.
Men har som sagt aldrig bluetooth kopplat.

Samma här, både fru och barn tycker att tv-bänken är en perfekt avlastningsplats och det gör inte jag. De börjar lära sig men det har tagit tid :sweat_smile:

3 gillningar

Du får bjuda på en bild!

Han ser bara på tv i 4:3-format.

Ok då :wink:


6 gillningar

Så här är det tänkt att det ska se ut och ibland gör det det:

…men oftare så ser det ut så här:

Två gamers i ett hus, då är det bra att ha en extra tv på hjul.

Main setup är i alla fall en vägghängd LG CX 65 med Sonos Arc, Sonos Sub gen 1 bakom gardinerna samt två Play:1 som bakhögtalare på andra sidan rummet.

Hade gärna haft två framhögtalare också men det har de ju inte stöd för. Har funderat på om de gamla Play:1-orna kanske kan förvisas till garage eller andra vrår och ersättas med Era 300. Men det känns som väl vassa högtalare för att få leva livet som bakhögtalare. Hade man däremot kunnat köra fram så hade jag gärna satt dem där.

I övrigt nöjd :slightly_smiling_face:

9 gillningar