Teknikveckan frågar: Hur stor tv har du i vardagsrummet?

Frame är ju ”tjej-tvn”. När design går före bildkvalitet. De jag känner som har en Frame är en kompromiss med att killen vill ha en stor tv, och tjejen bara går med på det om det är en Frame :sweat_smile:

Hade varit en no-brainer om Frame haft bra bild. Är ju en väldigt tjusig tv annars.

Kan dock inte byta ner mig från OLED…

2 gillningar

LG C2, Oled.

55” Sony KD-55XH9505. Skulle väl kunna ha en större nu men ser så lite på TV så en uppgradering ligger i framtiden.

Helt ok kvalitet. Kompromiss att den inte ser ut som skit

1 gillning

Vi har en i dagens sammanhang svinliten tv i vardagsrummet (en gammal 32” Samsung) för jag tycker också tv är en ful möbel som inte ska vara central i rummet.

I sovrummet har vi en nyare 50” Samsung.

1 gillning

Har ingen tv i vardagsrummet :face_with_peeking_eye:. För läsning och snickesnack :smiling_face:.

Har 46 tum i tv-rummet.

2 gillningar

3 x 55" tum i Bangkok, en i sovrummet från LG. Inte en aning om modell. En 55" i vardagsrummet från Panasonic, samma där inte en aning om modell.
Sen har vi en 42" från Philips i ett gästrum. I "serverrummet" har vi en Samsung 55" curved men vet inte modell.

I Sverige har jag en Philips 55" tydligen PUS6432 när jag tittar på specs. Har slutat brytt mig så mycket om vad det är, det fungerar bra nog ändå.

Nästa vi köper blir en större i vardagsrummet i Bangkok, men det får ske när den vi har går sönder. Har inge bråttom med det.

55” men har beställt en 85” som kommer hemlevererd den 23/12, och förhoppningsvis tidigt så jag hinner få upp den innan bingon..

3 gillningar

Vad blev det för 85"?

En 75 tums the Frame.
En oled funka inte hos oss. För många fönster och ljus. Allt skulle speglas. Sjysst bild på vår gen The Frame. Är nöjd. Skulle kunna ha några tum till

2 gillningar

black and white window GIF
:wink:

The Frame, är det du?

Är du också torsk på Big bang theory😄
Vet inte hur många gånger jag sett om den :blush:

1 gillning

Jaa! Kollar om den jämnt!

2 gillningar

Nope. Inte här inte. För många fönster och fult. Och blir inte tillräckligt mörkt ändå. Speglar vilket fall.

Helt ok bildkvalité. :smiling_face_with_sunglasses:

1 gillning

Därför blir min nästa TV någonting med art-funktion.

Fattar. Jag blev helt såld när jag skaffade oled för några år sedan. Nu vill jag helst gå från 65 till 77 eller 83 svårt att motivera prislappen så länge denna fungerar.

Jag har en gammal LG 55 oled 910 som faktiskt håller en förbluffande bildkvalitet tycker jag.
Skulle vilja ha en UHD men det finns för få källor som sänder det fortfarande, vi tittar mest på linjär TV. Men 55 känns rätt för oss större blir det inte.

Har en LG Nanocell 65” som jag är väldigt nöjda med. Den har förvånansvärt bra ljud också för att vara en så kallad plattv. Men nästa gång blir det en oled.

Je suis the frame

1 gillning