Frame är ju ”tjej-tvn”. När design går före bildkvalitet. De jag känner som har en Frame är en kompromiss med att killen vill ha en stor tv, och tjejen bara går med på det om det är en Frame
Hade varit en no-brainer om Frame haft bra bild. Är ju en väldigt tjusig tv annars.
Vi har en i dagens sammanhang svinliten tv i vardagsrummet (en gammal 32” Samsung) för jag tycker också tv är en ful möbel som inte ska vara central i rummet.
3 x 55" tum i Bangkok, en i sovrummet från LG. Inte en aning om modell. En 55" i vardagsrummet från Panasonic, samma där inte en aning om modell.
Sen har vi en 42" från Philips i ett gästrum. I "serverrummet" har vi en Samsung 55" curved men vet inte modell.
I Sverige har jag en Philips 55" tydligen PUS6432 när jag tittar på specs. Har slutat brytt mig så mycket om vad det är, det fungerar bra nog ändå.
Nästa vi köper blir en större i vardagsrummet i Bangkok, men det får ske när den vi har går sönder. Har inge bråttom med det.
En 75 tums the Frame.
En oled funka inte hos oss. För många fönster och ljus. Allt skulle speglas. Sjysst bild på vår gen The Frame. Är nöjd. Skulle kunna ha några tum till
Fattar. Jag blev helt såld när jag skaffade oled för några år sedan. Nu vill jag helst gå från 65 till 77 eller 83 svårt att motivera prislappen så länge denna fungerar.
Jag har en gammal LG 55 oled 910 som faktiskt håller en förbluffande bildkvalitet tycker jag.
Skulle vilja ha en UHD men det finns för få källor som sänder det fortfarande, vi tittar mest på linjär TV. Men 55 känns rätt för oss större blir det inte.
Har en LG Nanocell 65” som jag är väldigt nöjda med. Den har förvånansvärt bra ljud också för att vara en så kallad plattv. Men nästa gång blir det en oled.