Teknikveckan frågar: Hur stor tv har du i vardagsrummet?

Från sajten:
image

Black Friday handlar inte längre om att shoppa järnet på en fredag utan nu känns det som att alla kedjor har förstört det och kör 2-3 veckor med reor istället. Det tråkiga är att reorna inte heller är lika bra som förut men en sak som nästan alltid reas ut med bra priser är tv-apparater. Så dagens fråga till våra kära läsare är hur stor tv ni har i vardagsrummet är den lagom eller vill ni ha större och bonus är ju om ni delar med er av en bild av hjärtat i hemmet – tv-rummet.

Är ni osäkra på vad ni ska köpa för tv kan ni spana in när vår fantastiska tv-guru Henriksson recenserar flaggskeppet Samsung S95F och Samsung The Frame Pro nedan:

Och sedan har ju vår alldeles egna rabattEsse samlat ihop de bästa erbjudandena just nu om du är sugen på en kanske större och maffigare TV:

SAMSUNG

LG

1 gillning

En 65” Samsung Q80 på @Marcus_Attefors inrådan för nåt år sen

En några år gammal 55" LG A1 duger gott till min ledsyn. :joy:

2 gillningar

65” LG Oled från ~2020/2021

En SONY 75”, haft den några år nu. Funderade på att slå till på en 98” nu på rean. Men jag kommer troligen avstå. Köpte en 55” till sovrummet nu på rean precis. Så det känns lite överflödigt och egentligen helt onödigt att byta ut SONYn. Den är bra!

65” Philips PUS8204, väldigt nöjd och inga planer på ett byte

Samsung Q90 eller 95 plus några bokstäver tror jag..:sweat_smile:. @Marcus_Attefors har en sådan så han vet nog exakt vad den heter..:blush:. Supernöjd med den, möjligen skulle jag vilja ha en 65” istället för min 55”.

55" måste ju vara ett frimärke med ålderssyn :sweat_smile: Bytte till 65" för nåt år sen, tycker redan den börjar kännas liten. Nästa får bli 98"

Det beror ju på avståndet till TV'n, man vill ju se hela bilden utan att behöva flacka med blicken som att det var en tennismatch man kollar på. Man växte ju upp med 20 tummare. :joy:

2 gillningar

Q90r!

1 gillning

65" känns liten 3 meter ifrån.

En 77” LG G4. Riktigt bra, synd att G5 dumpade DTS stöd annars hade man väl bytt upp sig.

Vi sitter 2 meter ifrån typ.

1 gillning

Det där går ju att räkna på. Här är en artikel som går förvånansvärt sjukt in i den frågan:

TV-tillverkarna har lite olika mått

Låst artikel.

Bara att köpa Premium :wink: Man vill ju inte ha Temu nyheter.

En 46” Samsung från 2012. Funkar klockrent så ser ingen anledning att byta.

Om det är 3 meter så gissar jag att du är 70 cm lång. :joy:

55” the frame. Egentligen för stor, tv-apparater är så satans fula.

2 gillningar