65” LG G2 Evo. Superb tv ![]()
77” LG OLED
75” Sony 4K-TV. Får inte plats med större utan att möblera om, använder den själv inte speciellt ofta, någon gång/månad för någon film eller så, mest frugan som använder den, varje dag. ![]()
En 55” Philips Oled med Ambilight.
Och jag helt inne på @bjorsi & @zop spår att en TV är ju inte den snyggaste möbeln. Gillar heller inte när TV:n tar upp för mycket plats i vardagsrummet. Har en 55” nu och det känns okej. Kanske en 65” skulle funka när det är dags för ny om några år men jag skeptisk. Inget emot stora TV apparater men då skall dom vara i ett separat rum för TV tittande.
65" är nog idealiskt på det avståndet. Det kommer kanske en rackare med lila ram. ![]()
Jag har inga problem att se vad som händer på TV:n. Den där tabellen att man skall ha större TV ju längre ifrån man sitter är bara en säljpitch från tillverkarna. ![]()
![]()
Det funkade ju med 20" svartvitt på 3 meter när man växte upp så det funkar ju såklart med det du har. ![]()
Bara att ha en egen TV-apparat som ungdom var en önskedröm. Kompisen hade en 14” TV av märket KENDO. Var mycket avis på honom som kunde titta på hela två TV-kanaler i stitt rum.
I sommarhuset hade vi en 12” svartvit TV från 1982 (när vi övertog huset från morfar) till 1992 när föräldrarna köpte en stor 20” färg-TV med fjärrkontroll (!). Helt magiskt.
Har en LG 55UN73006LA som inte är uppkopplad mot nätet.
Det här med Smart TV känns som det är rätt irrelevant när man köper en ny TV nuförtiden. Visst är exempelvis Tizen ganska bra, men blir alltid att man återgår till AppleTV. Känns inte som det finns någon värdig ersättare till just AppleTV boxen.
Det enda anledningen jag har TV'n uppkopplad är att kunna uppdatera den. Använder inget av det smarta utan har ATV & dekoder.
Uppdateringar för en TV har väl mest med tjänster och reklam att göra. Så om jag inte använder något av det så behöver en skärm inte uppdateras. Tänker jag.
Det enda du kan behöva uppdatera om du inte använder Smart TV funktionerna är väl möjligtvis firmware då och då. Fast det är ju rätt sällan det kommer nya firmware versioner, framförallt om du sitter på lite äldre hårdvara.
Jag vet inte vad den uppdaterar men som sagt kabeln sitter i och jag använder inte TV's smarta tjänster.
Men om du inte använder de smarta tjänsterna, så finns det ju ingen anledning att ha TVn kopplad till ditt huvudnät skulle jag säga. Jag har isolerat TVn på IoT nätet, så den får gå ut på internet och hämta nya uppdateringar om den vill, men den har ingen access till mitt primära nät
Jag nojjar inte över detta, kan ju vara bra att ha inkopplat om man av någon anledning skulle behöva använda någon tjänst.
Äh, normalt sett ska det inte vara något problem. Men jag har en del smarthem grejer som snackar med konstiga kina IP adresser etc. Då vill jag inte ha dem på mitt primära nät. Kanske inte är ett bekymmer egentligen men man blir ju lite extra nördig när man har det som jobb. ![]()
48” - köptes för tio år sedan när det fanns något som hette SIBA.
Har inga planer på att köpa någon ny.
Jag köpte min första smart TV på SIBA också. Det var tider det ![]()
Det var tider det när Fabian Bengtsson gjorde en unboxing. ![]()
![]()

