Teknikveckan frågar: Hur stor tv har du i vardagsrummet?

Om du håller upp handen framför ögonen för att skymma solen, betyder det då att solen är lika stor som din hand? Perspektiv.

65" LG B1 OLED.

2 gillningar

65” på ca 3 meter avstånd. Skulle vilja ha 85”, men det får inte plats i bilen. Att sitta hemma dagtid för att vänta på fraktfirma orkar jag inte riktigt med. Så det blir nog inget byte.

2 gillningar

Samsung Q90T 65”, skulle gärna ha större.

En gammal 55 Philips 8303, väldigt nöjd ändå. Kommer nog inte byta förrän jag någon gång flyttar.

1 gillning

En 65” The Frame, hade velat ha en 85” men tycker det är omotiverade pengar än så länge.
Har 70” i barnens tv-hörna :slight_smile:

Du hinner väl inte kolla tv ändå? :sweat_smile:

1 gillning

Har en 46” Sony Bravia 46NX710. Den var state-of-the-art runt 2010, med nyheter som LED-belysning med ”local dimming” och ARC via HDMI.

Används sällan så jag inte tittar så mycket på film eller TV-serier. Har nog ca 3 meter till TV:n från soffan.

LG C8, 55 tum.

Inköpt 2019. Känns fortfarande ny tack vare oled. Kommer ha kvar den så länge den funkar. Ett eventuellt bytte blir nog till samma storlek.

Först en gratis kalkylator:
https://www.cl.cam.ac.uk/research/rainbow/projects/display_calc/

Sedan sammanfattning:

1 gillning

Vi skulle nog kunna ha 65" vilket det kanske blir när vi byter. Just nu funkar det vi har bra

Samma här. Jag är väldigt nöjd med vår 55", men vid byte så ska jag kolla alla dessa beräkningar.

1 gillning

42 tum.

TV är en ful möbel.

4 gillningar

Där tycker vi samma :slight_smile:

1 gillning

Det beror på tvn och rummet.

2 gillningar

65” Philips. Byte iår när Switch2 kom in.

2 gillningar

Vad är det där för nåt?

Amplifi HD. Från Ubiquiti konsumentsortiment.

3 gillningar

Haha jo faktiskt, brukar försöka varva ner framför den när de sover, ibland sovandes skall tilläggas :face_with_hand_over_mouth:

1 gillning

Ni med Frame, är ni lika missnöjda som jag är? Har gen 2 hemma i sovrummet och kvalitén är allt annat än nice.