Lämnat in bilen på service, beställer en Über och får en som är långt bort(12 min). När den är 4 min bort bokar föraren av..
Borde man inte kunna rejta en sådan förare? Det händer för ofta att Überförare bokar av tycker jag. No bokade näst förare av, han var 19 minuter bort och bokade av när han var 9 minuter bort..
Borde spelats in en film om denna raflande följetång!
Men ja, avbokningar borde straffas hårdast möjliga. Det måste gå att lita på. Då det inte går att förboka så brukar man ju boka rätt tajt inpå ställen man skall på och är det ett tåg eller flyg så...
Vi passagerar kan ju också få dålig rejting av småsaker, vi får straff avgifter när vi avbokar för nära inpå.
Dom måste göra någon ändring på det här , flera gånger det hänt att en förare accepterar bokning sen står dom bara stilla , jag ringer upp förarren och om de väl svarar så vägrar de själva avsluta bokningen
Bolt har tyvärr blivit mycket sämre här i Malmö. Ofta det inte går att få tag på någon taxi medans det går alldeles utmärkt med Uber. Konstigt då de flest förare kör med dubbla telefoner.
Måste också säga att App-taxi-bilarna har blivit mycket bättre. Många som fixar nya bilar och kör enbart för apparna. I början kom det bilar som man undrade hur de klarat besiktningen.
Vad skumt, har inte upplevt det här alls faktiskt. Har dock aldrig förbokat en kärra med bolt så det ska bli intressant att se om vi hinner till Arlanda i tid på onsdag morgon
Har inte mycket tillföra till den här tråden då jag reser med taxi 1–2 gånger per år. Har varit nöjd med Taxi Stockholm varje gång. Senast blev det en resa till barnakuten i en hel och ren bil med barnkudde.
Jag väljer vanligtvis den billigaste mellan Bolt eller Uber. Ska jag dock till Arlanda eller behöver barnstol så väljer jag taxi kurir eller taxi Stockholm. Har hänt några enstaka gånger att Bolt eller Uber avbokar mig, men åker endast med dem när jag har gott om tid.