Taxibolag

När jag bokade fick jag ett pris på 189 kr. Nu ser jag att resan kostade 241 kr. Kan de alltså på egen hand justera priset när en ny förare accepterar körningen?

Nej, men det var väl någon algoritm som slog till

Men är det inte lite bluffvarning om jag beställer för 189 och sedan bara ändras det till 241..?

Gammal är äldst, skulle gjort som @RolexJocke föreslog, direkt tagit Taxi Stockholm. De ville ha 350 kr. Men det hade det varit värt.

När jag 2014 började ett nytt jobb så hade de ett gäng rabatter genom arbetsgivaren. Bland annat rabatt hos Taxi Stockholm, 20 %. Jag la in det i appen och det ligger kvar och funkar än :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Priserna sätts dynamiskt beroende på hur högt tryck det är.

Värst är ta mej fan SAS. Där finns ingen logik alls. Varje session genererade nya priser och det var inga små skillnader heller, lyckades in få tag på det billigaste men väl näst billigaste. Under den tiden (det var problem med företagskortet som inte ville gå igenom av någon anledning) jag försökte skilde det nästan 2000 kr mellan billigast och dyraste sessionen.

Har du fått ett pris i appen när du beställer ska ju det gälla.

1 gillning

Har inte åkt jättemycket med Bolt i Göteborg men när vi skulle till flygplatsen förra veckan så fanns inga Bolt att få tag på så fick bli Über.

Går inte att förboka med Bolt tyvärr.

Såg det nu, hade tänkt att förboka en till onsdag morgon.

Så himla korkat. Skall se om jag kan få igång Uber på företaget också

Det bästa med Taxi Stockholm är att de har kollektivavtal. Det känns mycket bättre att åka med seriöst bolag med schyssta villkor och med pension. Mitt problem med appåkarna är den låga kontrollen. Hört från vänner att det suttit andra än den på taxileget bakom ratten.

4 gillningar

Tycker också det där med kollektivavtal och ordning och reda är viktigt. Åker därför oftast med Taxi Stockholm, nu har ju dessutom deras app blivit lite bättre.

Jo, med taxi Stockholm kommer man fram itid!

1 gillning

Blir inte Bolt framöver i alla fall:

1 gillning

Verkar ju livsfarligt för oss som älskar kvinnor. :joy:

3 gillningar

Vilket bolag som helst kan väl råka anställa skitmänniskor?

Tänkte på det dåliga bemötandet hon fick som kund.

1 gillning

Sedan är det inte första gången:

Lyckas inte hitta liknande nyheter om chaufförer på Taxi Stockholm.

1 gillning