Stora polemiktråden (2019–2020)

Navalny blev förgiftad på väg från Sibirien. Om man är nyfiken på vad han gjorde där och hur han arbetar så kan man kolla in den här filmen från hans Youtube-kanal. Den ger också bra inblick i hur han jobbar och hur det ser ut i Ryssland.
Det finns engelska undertexter.

1 gillning

Rekordmånga vill hoppa av sin kriminella bana i Malmö - det verkar visst vara psykiskt påfrestande att ständigt vara orolig att bli skjuten på öppen gata.

1 gillning

Som man bäddar får man ligga.

Jaså?

En snabb nyhetsgoogling på Husie säger någonting helt annat… :man_shrugging:
Här är bara några exempel;

Kan inte vara möjligt! :laughing:

Haha, @Esse

Givetvis flyttar du mitt svar som avslöjar dina förskönande lögner om ditt kära, underbara, paradisliknande Malmö, och området du bor i.

Mitt svar var väl knappast mer politiskt, eller mindre relevant för trådämnet än ditt ”i Husie så är det frid och fröjd, och det värsta som hänt är att grannen slängde sopor i min soptunna”? :joy:

Du ljög - vilket jag med en snabb googling bara ifrågasatte…

Nu består Husie av något mer hektar än bara min tomt.

I övrigt är du ett otrevligt inlägg till att bli utskickad från den här gemenskapen.

4 gillningar

Varför får jag känslan att @Waheto är en sedan tidigare avstängd och nu återvänd medlem av TV :thinking:

2 gillningar

Precis vad jag tänkte. Hette inte den tomten Malmgren eller Malmberg typ?

Precis min tanke också.

Vet att det finns en del malmöbor likt mig här på forumet. Någon som kan förklara detta på ett enkelt sätt? :thinking:

bild

Det är väl ökade kostnader för äldrevård och socialbidragstagare i vanlig ordning.

Inga problem, det är detta vi har skatteutjämningssystemet till!

Inga problem, vi i Stockholm betalar såklart med glädje och stort hjärta. :heart: :smiling_face_with_three_hearts: :joy:

Det uppskattar vi!

@Thomas har du en url kan jag se vad det står.

Tyvärr premiumlänkar men jag antar att det inte är något problem.

Varför kan man inte bara föra över årets överskott till nästa års budget?

Nu bor jag tack och lov inte i Malmö men tvångsförvaltning av den staden är en tanke som slagit mig i många år :smirk:

1 gillning

Det tog inte inte lång tid för Malmöhatarna att dyka upp ser jag :nauseated_face:

Alltid. :slight_smile:

Hatar inte Malmö, ni förtjänar bättre politiker än Katrin Stjernfeldt Jammeh. Det är vad jag tycker.

Ja verkligen, tex miljöpartisten Märta Stenevi har jag enormt högt förtroende för.

Jag tror att Malmö mår bäst med ett S+L+MP-styre!