Stora polemiktråden (2019–2020)

Vi har nog med skit att bekymra oss här på hemmaplan.

Jens Ganman har gjort ett bokslut för oktober. Ingen rolig läsning. Men givetvis är allt han tar upp också Trumps fel!

1 gillning

Men nu pratade vi inte hemmaplan.

Igen, hur mycket skit kan Trump hitta på innan ni slutar försvara honom?

Och framförallt varför tolererar ni att Trump är 100 gånger värre av det han anklagar andra för att göra?

Hur länge skall ni vara slav under era egna åsikter?

Klimatnödläge i Kalmar.

2 gillningar

Bättre än Hassan :smile:

Ouch…

Som har betalt din uppväxt, utbildning.

och för att konkurrera ut privata företag genom prisdumpning.

Långtifrån alla skattepengar används till bra saker.

1 gillning

…och sponsra kriminella, kasta ut mina pengar i bidrag till personer som inte är förtjänta av dem, att slösas bort på bortstadsköp åt andra etc etc…

Så kan vi hålla på i en evighet och det ska vi inte göra i denna tråden.

2 gillningar

Ingen som har sagt att systemet är perfekt. Men systemet har gjort att du är i den position du är.

Ingen som har sagt det heller men att byta till ett där man måste betala allt ur egen fick är inget system jag vill ha.

Nej, det har jag själv gjort.

Nej det har du verkligen inte. Hade du bott i ett land där dina föräldrar varit tvungen att betala allt hade situationen varit en annan. Dom hade varit tvungen att betala barnomsorgen ur egen ficka tex. All skolgång hade dom fått betala ur egen ficka. Var inte så jävla naiv nu.

tenor

hahahaa…kände att jag inte har orken att gå in i denna diskussion :slight_smile:

1 gillning

Jag har många svar som motsäger dina påståenden men som jag sa tidigare, detta är inte tråden för en sådan diskussion. I’m out.

Och jag har oändlig ammunition som motsäger dina motsägelser.

Bra att du har ammunition, men Copyswedeavgiften är inte en skatt som går till att bekosta allsköns allmänna saker.

1 gillning

Det har jag inte påstått heller utan det var respons på zinneds påstående.

Ja ta bort partistödet till SD!

4 gillningar

Ja helt absurt, vi vet ju alla att klimatnödläget gäller Vellinge kommun och inte Kalmar. Jävla södervindar.