Stora polemiktråden (2019–2020)

Du hävdar alltså att Apple ljuger om den positiva effekten deras beslut har på miljön och att du vet bättre än dom?

Det blir direkt omöjligt att diskutera om du inte läser mer noga, vem pratar om MagSafe? Inte jag. Men visst, blandar man in MagSafe så blir det ju än värre men till Apples fördel där så är det ju inte en produkt man måste ha.

Har du läst trådens rubrik?

Nej. Det jag säger är att det inte alls får den utväxlingen som de vill låta påskina då alla utan befintlig USB-C-laddadapter måste köpa en sådan för att ens kunna ladda sin nya telefon, om man inte har befintlig Qi-laddare. Detta har jag skrivit tusen gånger nu, det måste du väl ha snappat upp vid det här laget?

Har du läst det du valde att kommentera?

Du behöver inte ha en befintöig QI-laddare. Räcker med en USB-A - lightning och i princip vilken laddare som helst. Jag vet inte hur många som måste säga det till dig. Du måste inte ladda med den medföljande kabeln, du måste inte ha Apples 20W USB-C laddare och du måste inte ha deras MagSafe-laddare. Telefonen fungerar lika bra ändå. Det måste du väl ändå inse?

2 gillningar

Jag kommenterar det tråden handlar om… har du snurat in på något annat så föreslår jag att du postar i rätt tråd.

1 gillning

Jag ger upp, du läser alla inlägg som fan läser bibeln. Jag har tusen gånger påtalat att det inte är alla som har en befintlig laddare men du väljer varje gång att strunta de texterna eller så förstår du bara inte vad där står.

Jag väljer därmed att inte diskutera mer med dig, det blir bara som hack i skivan med ständig upprepning. Ha en trevlig kväll.

Så du lägger över det på mig att du inte kan hålla dig till ämnet? Det är uppenbart att du varken jobbar med miljö eller transporter. Det är ju dessutom rent utsagt löjligt att du påstår att Apple ljuger om det i sin presentation.

2 gillningar

Ja, man hittar det man vill hitta och blundar för det man inte vill se…

Har du inte förstått att har zinned en åsikt så är det alltid den rätta åsikten.

Så är det, men nån gång borde man ju lyssna på reson och vara lite ödmjuk för att man kan ha haft fel. Men jag ger snart upp. Som att försöka argumentera med en åsna

Nej nej han kommer aldrig att ge upp. Det gjorde han aldrig på 99mac på tio år. Hade aldrig fel och skrattade åt dom som argumenterade mot.

Hellre det än att stödja ett bolag som betalar någon en miljard dollar för att sprida antisemitisk propaganda.

https://digital.di.se/artikel/spotifys-poddbrak-anvandare-sager-upp-konton-i-usa-efter-ny-joe-rogan-skandal

Du inser att det finns vit makt-musik på Apple Music va?

Finns det så ska den bort. Men Apple har inte betalt en miljard dollar för att den ska finnas där. Det har Spotify.

Det är dock mycket material som Spotify inte tog in och nu sitter ju Spotify där med huvudverket och får kritik både inom och utom företaget.

Sedan är det viktigt att skilja på rövhål som Joe Rogan intervjuar och Joe Rogan själv. Visserligen finner jag inte det själv särskilt sunt att intervjuar allt och alla i “yttrandefrihetens” namn men det är den showen han har.

Både Ultima Thule och Jimmie Åkessons band Bedårande barn finns på Apple Music upptäckte jag precis efter en snabb sökning. Tror inte att Apple är mycket bättre än Spotify på den punkten.

Apple betalar inte dom en miljard att finnas på deras plattform. En jävla skillnad. Förstår inte varför man ens försvarar detta :thinking::flushed:

Jag försvarar inte Spotify. Tvärtom tycker jag att det är avskyvärt att de stänger in poddar på en plattform.

3 gillningar