Stora polemiktråden (2019–2020)

släpper de fram elbilarna eller blir de också lidande?

3 gillningar

Terrorister.

3 gillningar

Ett par tårgasgranater så flyttar de på sig :ok_hand:t2:

1 gillning

Mesproppar - lite fransk aktion har väl aldrig skadat någon!

2 gillningar

Säg det till Londonborna!

1 gillning

Det räcker att dom ser en fransman så ser dom rött. :joy:

Det blir väldigt snurrig konversation när du bara flyttar delar av konversationen från Sur-tråden btw :slight_smile:

Jag flyttade hela konversationen.

Edit: Haha nej det gjorde jag inte men nu har jag!

1 gillning

Kasta tårgas och kalla dom terrorister tycker jag låter värre än fredliga demonstranter…:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Finns väl inget fredligt med att stå och skrika och stoppa upp trafik?

Att demonstrera är en demokratisk rättighet. Även om man tycker budskapet är rätt eller fel.

4 gillningar

Det är väl fredligt, annat är de när de börjar skjuta ner de som vill fram med bilarna. :joy::joy::joy::joy:

Att blockera trafik är dock inget som är lagligt.

1 gillning

Kanske det… Men att blockera en bro i Stockholms innerstad tycker jag är ganska oförargligt. :man_shrugging:

1 gillning

Inte kanske, det ÄR olagligt. Att blockera en trafikerad bro är idioti och skapar köer direkt. Fritt fram att demonstrera men det kan de göra på en plats som tex plattan eller liknande. Oavsett vad så var det mysigt att se videon när de släpas iväg av polisen.

“– Vi har försökt med lagliga metoder men vi ser inget annat val än att tillgripa olagliga metoder.”

4 gillningar

Vilka grönsaker.

1 gillning

Hemska.

Haha herregud. Hade det inte varit lättare att bara dumpa dom över broräcket?

3 gillningar

Haha kanske är lite extremt men dra dit ett par brandbilar och kör slangen på dem så blir nog både aktivisterna och bron ren och fin snabbt.

3 gillningar

Själv förstår jag inte varför biltrafik överhuvudtaget är tillåtet i Stockholms innestad.

4 gillningar