Nu blev jag riktigt sur (2020)

Det är verkligen dåligt av dom att skjuta på det så många gånger. Har sett en del på gatorna här i Göteborg. Såg en mörkgrå härom veckan som var väldigt snygg.

Surt och oproffsigt. De första kunderna borde de verkligen göra allt för att ta hand om på ett bra sätt. I alla fall om man vill sälja bilar…

har en kollega som får sin på torsdag… vi beställde exakt samtidigt.

4 inlägg har sammanfogats med ett existerande ämne: Stora politiktråden

OM man pratar med en kund i telefonen. De ber en maila en sammanställning av avtal för att sen boka in ett möte några dagar senare.

Att sen spärrar ens nummer och ta avtalen och signera med någon annan. Då hoppas man att den personen för alltid kommer att trampa på legobitar, ha 1% batteri i telefonen och att de snubblar i trappen.

7 gillningar

11 inlägg har sammanfogats med ett existerande ämne: Stora politiktråden

Har försökt att nå fram till Telenor’s support hela dagen, slussas genom en massa olika knappvalsmenyer tills man kommer till valet teknisk support/felanmälan då säger den gör ditt val och när man gjort det händer inget mer. :unamused::unamused::unamused:

Bara att byta till Telia så hjälper jag dig :*

2 gillningar

Kränger ni många abbonnemang? Känns som Telia är överlägset dyrast? Tänkte byta mitt Telenor i somras men hittade typ inget likvärdig. Har nått 30GB surf med fria samtal etc för 250 spänn i månaden.

Tyvärr inte teknisk möjligt i vår bostadsrättsförening Har Telia på jobbet, inte mycket bättre det.

Telia är oftast dyrast och Telenor klar 2:a. Hade Glocalnet tidigare på jobbet funkade inte så bra. I slutändan tror jag att de stora fungerar bäst, det är som med försäkringsbolag, vet inte om de är bra förrän man behöver dem.

Förutom Telia. Sämsta kundtjänsten jag har upplevt. Är främsta anledningen till att jag aldrig kommer att skaffa Telia igen.

Jag jobbar åt ett bolag som är en av Sverige största ÅFer till Telia som jobbar B2B. Vårt huvudfokus är Telia.
Telia är utan tvekan dyrast av alla operatörer (vi jobbar med flera), men de har mest trogna kunder och har Sveriges bästa nät rent generellt. Många kunder vill bara behålla sina Telia abonnemang bara för att det fungerar och att i vårt fall får de support direkt utan att sitta i kö till Telias, tyvärr dåliga support, med långa tider…
I slutet så handlar det om att jag gör allting via Telia åt våra kunder, så har man problem så ringer man mig. Jag löser det.

5 gillningar

Har haft Telia sedan 2007, både jobb och privat. När jag bodde i Umeå fram till 2012 var Telia det enda som funkade utanför centrum. Telias täckning är oslagbar.

2 gillningar

Teli lever på gamla meriter. Täckningen är bra men nätet fungerar så där. Hade Telia förut då de var de enda som hade täckning på gården i Jämtland. Hade full täckning men fick ofta att någon försökt ringa eller så bröts samtalet. Inte alltid som det gick att ringa heller. Enligt Telia var det aldrig nåt fel. Han som äger granngården hade samma problem både i Jämtland och i Västra Frölunda.
Så fort Tele2 och Tele2 byggde ut täckning i Västjämtland så bytte jag till Telenor. Aldrig några problem och i princip lika bra täckning.
En annan granne däruppe som plogar vägen till Norge kör med Tele2 för de har bättre täckning ute i skogen.

1 gillning

Var med och startade upp en fiberförening och hjälpte många att komma igång. Flera som hade Telia sedan förr och ville fortsätta ha dem även på fiber.
Spenderat många timmar med Telias kundtjänst för att reda ut problem med att de inte kört igång allt som kunden beställt eller okonfad utrustning mm.
Bäst var nog när de inte hade porterat kundens fasta telefon från ”telefon över mobilnätet” till fibertelefoni för det var för jobbigt. Undra om de trodde att kunden inte skulle märka nåt.

Du har helt rätt till viss del. Telia kunde varit det bolaget som varit överlägstet om de investerat smart och byggt ut i takt med behovet. Tyvärr har det inte gjort det, men de har fortfarande Sveriges bästa nät. Telenor och 3 är inte ens i närheten om man jämför med hela Sverige. Med det sagt så räcker dock Tele2 och 3 för det allra flesta företag i från mitten av Sverige till Södra borde köra 249kr t.ex 3Företag med obegränsad surf, fria samtal sms osv osv.

Det är väl Skanova som äger “Telia” nätet idag?

Jag som ibland jobbar ute i skogen i norra Sverige (läs norr om Umeå) har enbart kunna använda Telia.

Det beror på hur du definierar mitten av Sverige. Om det är Stockholm så kan jag hålla med dig om Telenor och Tre. Talar vi om riktiga mitten av Sverige (Östersund) så har Telenor och Tele2 gjort en stor utbyggnad de senaste åren så är inte Telia så marknadsledande längre.
Gjorde en biltur norrut från Jämtland på min semester och det var oväntat få ställen som jag inte hade täckning även när jag körde små grusvägar. Hade tyvärr ingen Teliamobil med mig så kunde inte se hur mycket bättre täckning jag hade haft med dem. Jämför man Telia och Tele2 så är glappet mindre då Telia och Tele2 har byggt ut mycket av 3G-nätet gemensamt då Telia kör på Tele2s 3G-licens.
När det gäller 2G så är Telias nät överlägset utbrett men tillförlitligheten är så där. Även om telefonen visar bra täckning med Telia så betyder inte det att det går att ringa.

1 gillning