Stora polemiktråden (2019–2020)

Heja Örebro :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Nu är jag ännu gladare för att jag inte bor i Örebro. :joy:

Ja kanske. Men tyvärr är det nog lite så här i alla kommuner. Se bara uppdrag granskning om vägsalt

Japp, vägsaltshistorien är en klassiker numera.

1 gillning

Underbart sånt här alltså! :yum:

//Extra stolt Örebroare!

Härlig mix av partiets två representanter. Allard som uteslöts ur ung Vänster för att han var för revolutionär och Peter Springare (fd polis som skriver för rasse-blaskan nyheter idag). Opposites attract?
Örebropartiet

Ja så kan det nog vara. Lägger inte mycket vikt vid deras partiprogram men i detta inlägget kan jag ju tycka att de satsat alldeles för många miljoner på en pappersgroda

Ett retoriskt svagt inlägg. Ett exampel, han säger både att målen är bra och självklara och att det är floskler. Det är en omöjlig uppfattning att inneha samtidigt. Man kan kritisera dokumentet för att målen finns på andra ställen, i andra dokument. Men inta att de är bra och samtidigt floskler.

Sedan är ju sällan själva dokumenten det viktiga, det viktiga är ju vilken process man haft och om processen ger (rätt)effekter. Effekten är då inte dokumentet utan om man får en stor organisation att gå från A till B. Om man lyckas med det, då kan ett till synes knäppt dokumentet fyllt sitt syfte. Vet dock inget om detta dokument.

Så noga har jag inte analyserat det utan tyckte mest det var lite kul. Naturligtvis så är genomförande det viktiga men utan att veta mer så antydde han de ansåg att nu var jobbet gjort inte att det började. Risken är ju hög för en hyllvärmare

2 gillningar

Det Markus nämner är för de flesta självklarheter, bra saker men något som är självklart därav betecknade som floskler. Min tolkning :wink:

Vad är rasistiskt med NI?

Islamofobi är en form av rasism, dvs intolerans mot exempelvis en religion.
Levandehistoria

När man väljer att skriva artiklar om brott och fokusera på förövarens ursprung med syfte att smutskasta folk med utländsk bakgrund skulle jag också kalla för rasism.

Jag tänker ibland på NI som branschtidning för tvätteribranschen…

Kan du länka till dessa artiklar?

Jag tänker att vi alla egentligen är överens om vad Nyheter Idag är för sajt, det är det som gör att du uppskattar dem och det är det som gör att vi liberaler inte uppskattar dem. Oavsett hur vi definierar innehållet.

Samtidigt kan jag respektera Chang Frick för att han navigerar i det svåra vatten som det blir när han både utmanar det pressetiska systemet OCH som enda site med den inriktning som han faktiskt har även är ansluten till det systemet.

Tycker Medierna hade ett bra reportage om honom.

2 gillningar

Bara in och kolla på siten :man_facepalming:

Brukar låta så när man saknar belägg :joy:

Ser inte mycket om rasism i den artikeln.
Vad är det för sajt?

Som liberal uppskattar jag Chang. Jag tycker också de försöker stå på båda sidorna.
T.ex tror jag inte många vet att en av krönikorna är partiledare för kommunistiska partiet.

Vi liberaler står traditionellt inte “för” båda radikala sidorna, vi försöker sopa rent från dem.

Vidare är ju bara det där med kommunisten ett försök till dåligt alibi. Vi vet alla varför Nyheter idag skapades och vilken del av partsinlagan som Chang står för.

Artikeln från Sverige Radio var inte en artikel utan länk till radioinslaget - som inte handlade så mycket om främlingsfientlighet eller ej utan bara allmänt bra om Nyheter Idag.

1 gillning

Antingen är du blind eller korkad…
Nyheteridag - fokus på personer med utländsk bakgrund

En av många negativa artiklar om islam

Jo, för att båda ska få yttra sig.
Sopa rent?
Nej, vi försöker inte tysta någon.

Hur vet vi det?

Menar du att han en gång varit med i SD så är det alltid SD?