Stora polemiktråden (2019–2020)

Du argumentar i sann högerpolititisk retorik. Som ett offer.
Jag har inget mer att tillägga i denna fråga med dig.

De tar ju ingen ställning mot intolerans vad det gäller allas lika värde. De tillåter våldsbejakande organisationer i sin parad. Det ser du kanske inte, antagligen för att du är en odemokratisk människa.

Kränkningar hanteras av lagen, bryter man denna så ska man lagföras. Det ger inte någon människa rätten att “kränka tillbaka”, det var något du insinuerade :slight_smile:

Var detta ett svar till mig? Om så, vad i mitt inlägg består av högerpolititisk retorik? Är det inte sanning, oavsett partitillhörighet, att inga extremister står för allas lika värde?

Ok, vi tar det steg för steg. Jag skiljer på Priderörelsen och Prideorganisationen. Jag anser att rörelsen mycket starkt förknippas med regnbågsfärgerna medan jag inte tycker att organisationen kidnappat färgerna. Man måste kunna separerar rörelsen(alla individer som på ett eller annat sätt samlas under regnbågens färger) och Prideorganisationen(den/de som ordnar och ansvarar för Prideparaderna mm.)

1 gillning

Du är ju en partsinlaga här då du tillhör ena ytterligheten - du kan inte se på detta objektivt.

Jag håller med med dig om det du säger där, dock för mig känner jag att den är även så starkt förknippad med en organisation som har en hållning jag inte alls är enig med. Jag säger inte att alla ska känna att den är “kidnappad”, bara att jag gör det :slight_smile:

Tur du deklarerar detta som ett fakta, du sitter ju som vanligt med facit. Lustigt också att det påståendet, vilket det faktiskt är och inte fakta, kommer från dig av alla :slight_smile:

Fubbick :slight_smile:

Är det fel av mig att säga att du hävd på det sättet att du tycker feminismen och homomaffian “gått för långt” och att det egentligen inte finns någon orättvisa?

Jag vet faktiskt inte vad du syftar på när du säger “feminismen och homomaffian “gått för långt””, förklara gärna vad du menar.

Likaså, vilken orättvisa menar du att jag inte anser existera? Självklart finns det orättvisor här i världen.

Ok, då ringar vi in det till att du tycker att även organisationen är så starkt förknippad med regnbågsfärgerna att du har svårt/omöjligt att använda dem. Jag har som sagt en annan uppfattning och jag tycker det är tråkigt att en organisation förhindrar dig från att använda färgerna. Frågan som regnbågsfärgerna signalerar är ju så mycket större och viktigare än en enskild organisation.

Det här var faktiskt första gången jag stött på din tolkning så jag känner inte att det är en allmän uppfattning. Men det är ju min subjektiva upplevelse.

2 gillningar

Vad tycker du om feminism?

Nej, jag har aldrig någonsin påstått att det skulle vara en allmän uppfattning. Jag har endast sagt att det är MIN :slight_smile:

Gör om gör rätt, utveckla och svara på frågorna så jag vet vad du syftar på :slight_smile:

Vad jag tycker om feminism? Om du menar feminism som att kvinnor ska ha samma rättigheter och skyldigheter som män så är jag självklart för det. Det är i min värld givet.
Jag kan tycka att feminism verkar betyda olika saker beroende på vem man frågar.

Och vad betyder det för dig?

Igen, du har fortfarande inte beskrivit vad du syftar på när du säger “feminismen och homomaffian “gått för långt””. Ge det svaret först.

Det svaret kan jag inte ge dig - det är dina kompisar i höhöhögern som hävdar det - samma kompisar som du säger diskrimineras av pride

Ehm…du skriver först följande:

“Är det fel av mig att säga att du hävd på det sättet att du tycker feminismen och homomaffian “gått för långt” och att det egentligen inte finns någon orättvisa?”

Först har jag aldrig påstått något ens nära detta utan du hittar som vanligt på saker. Jag kan hålla med så långt att vissa personer kan lägga in lite konstiga definitioner av “feminism” men det är en annan diskussion.

Vidare, så kan du inte beskriva vad du menar med detta, på grund av några av dig påstådda kompisar till mig? Dessa kompisar du hittar på hindrar alltså DIG från att beskriva vad DU menar med ett påstående DU själv valde att skriva…?

Utöver detta påstår du att jag säger att några kompisar till mig diskrimineras av Pride, något jag aldrig har påstått eller ens talat om.

Sjuk nivå du håller. Svårt att diskutera när du är helt ute och cyklar :slight_smile:

Du vill alltså inte svar på frågan?

Jag svarar gärna på denna frågan också men du har inte svarat på min första ännu, trots två påminnelser. Då vi menar att föra en dialog här så väljer jag att vänta med att svara på fler av dina frågor tills du svarar på mina. Någon rättvisa får det väl vara, eller hur? :slight_smile:

Rättvisa är viktigt :slight_smile: