Stora polemiktråden (2019–2020)

Nej det är du som överskattar dem, det är en liten klick människor som drar runt resten av samhället. Det var därför löntagarfonder och dylikt som var vår väg mot Venezuelas öde var så livsfarligt. Fotfolket är och kommer alltid vara sekundärt till ledningsgrupp osv

1 gillning

Nope…60% av skatteintäkter är från arbete.

För rädd för att ta emot kritik?

Snälla, censurera inte saker o ting som Mao gjorde. Ta emot kritik och möt den.

Förklara för dina kära läsare att PLUS =/= FÖRSTAKLASS.
Du är väl inte blondinbella som flyger “business” när du åker sas plus intra-eu?
Det är bara pinsamt.fet text

Inte rädd för kritik men har inte tid att svara för närvarande för jag är fullt upptagen med att moderera inlägg från personer som inte kan föra sig på nätet.

1 gillning

Precis, du har inte tid att moderera folk som dig dl sprider FAKE NEWS.

Berätta sanning istället för att sprida lögner.

A post was merged into an existing topic: Allmänt dålig stämning

Nä men är det inte Nils som är tillbaka :laughing:

Du verkar brinna för detta väldigt mycket :slight_smile:

Bra avsnitt om de svenska "Liberalerna"

Nej, Tidslinje: Pisa-resultat startade debatten om skolkrisen - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio

Ej jämförbart eftersom de har en tvingande del och en frivillig.

För övrigt, är billig sjukvård något att eftersträva?

1 gillning

Hur kom du fram til den brilliant slutsatsen? Du kan inte ha använt hjärnan.
Jag vill att alla människor i sverige ska få bra vård oberoende av inkomst.
Ett land som ca 20% av befolkningen inte har råd att betala för sjukförsäkring är inget man ska avundas på.

Du behöver inte inleda varje inlägg med personangrepp. Det är bara tröttsamt.

Du skrev att amerikansk sjukvård inte var billig och då undrar jag om det är något att efterstäva.

För övrigt har du någon slags förvriden vänstersvensk bild av Amerikansk sjukvård.
Ca 80% av deras sjukhus är ideela eller statliga.
De oförsäkrade ligger runt 9%

Och jag tror det är få som egentligen förespråka ett sådant byråkratiskt och sönderreglerat system som i USA.

Om man ska titta på fungerande system så är Schwiez ett bra exempel. Rankad högst i EHCI med en tvingande basförsäkring och sedan får man köpa till om man vill.
Även tvåan i EHCI, Holland har ett liknande system.

1 gillning

Att du inte kan räkna ? Personrån har ökat med ungefär 50% sedan 2015. Ser du verkligen inte det ?

Majoriteten av löneslavarna är en förlust för staten, de konsumerar mer “välfärd” än de betalar I skatt. Krasst men tyvärr sant :neutral_face:

1 gillning

Nej jag ser inte det för det är inte sant

Fakta på det

Snick snack.

How many people are uninsured?

In the past, gaps in the public insurance system and lack of access to affordable private coverage left millions without health insurance, and the number of uninsured Americans grew over time, particularly during periods of economic downturns. By 2013, more than 44 million people lacked coverage

AM gör det

2013?
Du vet att det är 2019 nu va?