Stora polemiktråden (2019–2020)

Du missade länken i mitt förra inlägg?

Inte med en försäkring

Wow helt makalöst. Du tjafsar om antalet oförsäkrade och inte att det ens FINNS oförsäkrade. Sinnessjuka människor det finns. Önskar att ni var i deras ställe istället för att sitta här och tjafsa

Precis…en socialförsäkring som alla bidrar till.

Hellre 8 procent med sämre sjukvård än som i Sverige där 100 procent har kass sjukvård

Snick snack…det är inte 100%

Vi som har privatförsäkring slipper ju iaf vårdköerna

Återigen snick snack. Mycket lögner nu från din sida.

Stor rapport: Sverige har bäst vård – trots krislarm

Av 16 OECD-länder har Sverige den bästa vården. De nya siffrorna visar även att de svenska vårdköerna inte sticker ut som speciellt långa.

Visst när du väl får vård är det ju helt okej, men sedan är det ju tyvärr det där lilla problemet med vårdköerna. Lite roligt, denna låg länkad i din artikel :slight_smile:

Per, 74, återvänder inte till Sverige: ”24 timmar räckte” | SvD

Min egna kontakt med sjukvården har ju varit sådär, med båda våra barn fick vi delat rum där vi fick ligga på en madrass på golvet efter förlossningen

Anekdotisk bevisföring är lika värdefull som…hästskit

Detta är inte så uppmuntrande läsning heller

“Patienten med hjärtstopp togs ur respirator och lades på vårdavdelning för att dö på grund av platsbrist på IVA. Hen var ju “ändå över 80 år och hade levt sitt liv”.”

Ingen som har sagt att sjukvården är perfekt men den är inte så dålig som du vill göra gällande. Det kommer alltid uppstå fall där patienter far illa pga av den mänskliga faktorn. Du vet väl om att det är pöbeln som tar hand om dig så vad förväntar du dig. Att någon skulle ömma för dig?

Vi kan bara hoppas åttioåringen var vänsterväljare, så denna fick ett rättvist slut på livet

Jag skriver att det är 9% i försäkrade.
Du säger att det är fel och ger en gammal siffra.
Jag ger dig källan.
Du inser att du blivit överbevisad och gör som du alltid brukar göra, går till personangrepp.

Hur du kan få vara kvar på detta forum är en gåta!

För övrigt så har jag inte förordat USAs system då jag anser att staten blandat sig för mycket.
Jag hänvisade till Schweiz och Nederländerna vilket du intressant nog inte ens kommenterade.

1 gillning

Vilken bra undersökning du hänvisar till:

Antalet vårdplatser per capita finns inte med i materialet och inte vilka finansieringssystem som länderna använder. Inte heller tar man hänsyn till några enkätundersökningar om vad patienterna tycker om vården, bemötande och information.

1 gillning

Den korrekta siffran är 11.5%
Mycket riktigt så har det sjunkit från 44miljoner till 27miljoner men sen ökade det till 28miljoner.

Efter att ha jobbat med människor så vet jag att känslor gör att folk inte förstår eller uppskattar vilken vård dom har fått. Så mycket riktigt känslor och uppfattningar ska inte tas med.

Ohh, du gjorde en Anders!

För varje länk till personer som dör inom svensk vård går det 1000 amerikanare som inte ens får någon vård från början.

1 gillning