Stora polemiktråden (2019–2020)

Medmänsklighet (latin: humanitas ), att känna medkänsla med andra människor, ofta syftandes på medmänniskor i mindre privilegierade situationer än en själv. Dygdinom religion.

jag känner bara medlidande med personer som kämpar och bidrar. Inte parasiter och soffliggare

Tänk om du skulle bli sängliggande på grund av sjukdom?

Vad är det som säger att dom som tjänar lite inte sliter för att få ekonomin att gå ihop.
Ska dessa personer som sliter och bidrar med skatt inte få lika bra vård som alla andra?
Nej det finns inte ett uns av medmänsklighet i din kropp utan du ser ner på personer som tjänar mindre än dig.

Det löser ju sjukförsäkringen. OCh du slipper vårdköer. Till ett lägre pris.

De har ju inte lyckats få till högre studier eller ett kvalificerat jobb, så nej de har inte kämpat lika hårt.

Hm du verkar vara av uppfattningen att alla kan bli hjärnkirurger eller höginkomsttagare.
Nu är det som så att det behövs bussförare,taxiförare,undersköterskor,butiksarbetare.
Ska dessa personer får sämre vård bara för att dom gillar sitt yrke och är nöjda.
Jag har förstått att du är ett episkt troll som aldrig offentligt kommer erkänna hur fel du har.
Kan bara hoppas att du fortsätter i samma anda och tillslut så tröttnar modd och slänger ut dig.

Ja tänk va billig sjukvården är i USA, den modell som du eftersträvar.

Privata sjukförsäkringar och vad de ersätter i förlorad arbetsinkomst är rätt tidsbegränsat.

1 gillning

Absolut ska de ha sämre sjukvård och skola, de betalar ju mindre för det. I ett vettigt samhälle får man vad man betalar för

Faktum är för mig är det billigare, då jag har hög värnskatt. En bra sjukvårdsförsökring i USA kostar runt 600 USD i månaden. Men tycker absolut deras system är lugnt ifrån bra. Men där dör iallafall inte folk i onödan för de får årliga kontroller osv där saker upptäckts i god tid. Jag får det via min privata sjukförsäkring men inte i närheten av en bra försäkring i staterna

Nä där dör folk för att dom inte har råd med en sjukförsäkring. Väldigt bra samhälle :face_vomiting:

Nej det är inget vettigt samhälle och som tur är tycker majoriteten av väljarna det också.

Sozzarna tappar för varje år, iof till nya arbetarpartier som SD men jag har ändå hoppet om en framtid där hårt arbete och innovation betalar sig över soffliggeri

Du underskattar gemene man. Det är dom som verkligen sliter och betalar skatt så du och dina gelikar har ett välfärds samhälle.

Nej det är du som överskattar dem, det är en liten klick människor som drar runt resten av samhället. Det var därför löntagarfonder och dylikt som var vår väg mot Venezuelas öde var så livsfarligt. Fotfolket är och kommer alltid vara sekundärt till ledningsgrupp osv

1 gillning

Nope…60% av skatteintäkter är från arbete.

För rädd för att ta emot kritik?

Snälla, censurera inte saker o ting som Mao gjorde. Ta emot kritik och möt den.

Förklara för dina kära läsare att PLUS =/= FÖRSTAKLASS.
Du är väl inte blondinbella som flyger “business” när du åker sas plus intra-eu?
Det är bara pinsamt.fet text

Inte rädd för kritik men har inte tid att svara för närvarande för jag är fullt upptagen med att moderera inlägg från personer som inte kan föra sig på nätet.

1 gillning

Precis, du har inte tid att moderera folk som dig dl sprider FAKE NEWS.

Berätta sanning istället för att sprida lögner.