Smart dörrlås – Yale Doorman eller annat?

Så e de denna ja ska ha , för o kunna administrera-

Yep, det är den.

Man kan administrera direkt på låset också men det är mycket enklare via appen.

1 gillning

Yes. 10 användare med olika koder. Går även att skapa kod som gäller 24-timmar.

Otroligt hur segt utvecklingen går på ju området smarta lås, fortfarande inte riktigt bra lösningar.

Sett över världen så verkar det bästa låset vara August Smart Lock men det går fortfarande inte att köpa i sverige.

1 gillning

Tycker lite samma , men nu orkar ja inte ”vänta” på något annat längre …

Mm…

Personligen kommer jag aldrig att lägga de pengarna om inte ens låset har stöd för HomeKit.

Så ge mig nu en länk : silverfärgad ska den va o innehålla allt ja behöver :relaxed::innocent:

Blir lite nyfiken. Varför måste låset ha stöd för HomeKit. Jag känner själv inget större behov av det. Det hade varit trevligt men inte nödvändigt.

1 gillning

Superb !!

Styra allt i samma app, kunna automatisera i samma nämnda app, läsa av status i samma app, etc etc.

1 gillning

När det gäller just Yale och länken som skrevs ovan så har den inte fått speciellt fina recensioner. Vad säger andra som har använt låset?

Tycker att det fungerar bra. Har kört det i 2,5 år nu och har inte varit några problem med det.
Appen hade kunnat vara bättre men samtidigt så använder jag den så otroligt lite. Använder den bara om jag behöver ändra någon inställning eller lägga till en användare.
All låsning och upplåsning sker fyisiskt på låset.

Köpte låset för att det gamla började vara slitet och att jag ville ha ett lås som låter mig släppa in hantverkare när jag inte är där.

Kan man sätta den i ett läge så den alltid är upplåst inifrån och låst utifrån ?

E de yale appen el versiure som e dåliga el e båda dåliga , men som sagt man använder dom ju inte mycket …

Nej, du kan sätta att den låser automatiskt men då är den låst åt båda hållen.
Däremot så kan du sätta bortalåsning på det så att om du åker bort så går det bara att låsa upp med kodlåset eller med appen.

Yaleappen har jag inte testat utan bara Verisureappen. Skulle inte säga att den är dålig men den är lite plottrig.
Man använder den app som hör till modulen man kopplar i dörren så har man Verisures modul så kör man med deras app och har man Yales modul så kör man med Yales app.

Det köper jag, inga konstigheter :slight_smile:

Där är ännu en skillnad från hur jag hade velat ha det. Om jag ska ha ett "smart lås" så ska det vara smart, att det bara är elektroniskt räcker inte. Om man måste ange en kod alternativt använda en tag så kan jag likväl ha en traditionell nyckel. Automatisk upplåsning/låsning måste fungera. Det är dock hur jag ser på det, inget något som är givet för alla :slight_smile:

Innebär det att man måste slå koden varje gång man skall gå ut? Om man väljer detta låsta läge.

Kod slår nyckel alla dagar i veckan. Så skönt att slippa det.
Fördelen med Yale imo är att man inte behöver app utan man kan använda kod om vill.
Nackdelen med t.ex. August är att man måste använda appen om vill låsa upp utan nyckel.

1 gillning